Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 04/2010

Śledczy czy tajniacy

Franz Müntefering, 70-letni przedstawiciel socjaldemokratów (SPD), od dawna uchodzi za jednego z najbardziej sympatycznych polityków w Niemczech. Serca rodaków zdobył także pod koniec 2007 roku, kiedy odszedł z polityki, żeby opiekować się śmiertelnie chorą żoną. W maju ub.r. czytelnicy plotkarskiego tygodnika „Bunte” (Hubert Burda Media) dowiedzieli się, że dziewięć miesięcy po śmierci żony Müntefering spotyka się z 30-letnią współpracownicą, Michelle Schumann. Pół roku później Schumann została trzecią żoną socjaldemokraty.
W lutym br. tygodnik „Stern” (Gruner + Jahr) ujawnił, w jaki sposób „Bunte” dowiedział się o nowym związku polityka. Magazyn zlecił zebranie informacji berlińskiej agencji reporterskiej CMK, która śledziła Münteferinga i jego przyszłą żonę. Autorzy „Sterna”: Johannes Röhrig i Hans-Martin Tillack, oparli swój artykuł na wypowiedziach dwóch byłych pracowników CMK, którzy byli związani z agencją jako freelancerzy. CMK nie zdradza szczegółów zerwania umowy z reporterami – do rozstania doszło w kwietniu ub.r. „Stern” ujawnił, że CMK widnieje w rejestrze także jako agencja detektywistyczna. Reporterzy CMK już od końca 2008 roku byli na tropie nowego związku Münteferinga. Miesiącami obserwowali jego mieszkanie, wrzucali ulotki reklamowe do skrzynki pocztowej Schumann, aby sprawdzić, czy jest w berlińskim mieszkaniu, śledzili ją podczas kilkugodzinnej podróży pociągiem. Pod wycieraczką przed mieszkaniem Münteferinga zamierzali zamontować czujnik ruchu, alarmujący, że ktoś wychodzi z mieszkania. Jak sugeruje „Stern”, naprzeciwko kamienicy Münteferinga zostało wynajęte mieszkanie służące obserwacji polityka.
– To metody pracy tajnych służb, a nie dziennikarzy – komentuje Hendrik Zörner, rzecznik prasowy Niemieckiego Związku Dziennikarzy (DJV).
 

 

Więcej w kwietniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.