Temat: ESG

Wydanie: ESG 2023

RINGIER AXEL SPRINGER

#BAZAEKSPERTEK

POD HASŁEM #NIECZEKAM 107 LAT NA RÓWNY GŁOS KOBIET W MEDIACH RASP GROMADZI EKSPERTKI W BAZIE DLA MEDIÓW I BIZNESU

Jak pokazało badanie Global Media Monitoring Project przeprowadzone w 2022 roku, zaledwie 21 proc. ekspertów występujących w głównych polskich serwisach informacyjnych stanowiły kobiety. To o 4 p. proc. mniej niż odsetek kobiet w głównych wydaniach wiadomości w największych mediach telewizyjnych, radiowych czy czasopismach na całym świecie. Niewielki udział kobiet w debacie publicznej to zatem problem światowy, ale w Polsce szczególnie dotkliwy.

Dlatego jako przedstawiciele największych mediów internetowych postanowiliśmy działać na własnym podwórku. Półtora roku temu w Ringier Axel Springer uruchomiliśmy inicjatywę Equal Voice, której celem jest zwiększenie widoczności kobiet w mediach. Za pomocą specjalnego algorytmu monitorujemy obecność kobiet w treściach wszystkich naszych serwisów internetowych. Ponadto połączyliśmy siły marek serwisów RAS Polska (m.in. Forbes Women, Onetu i Ofeminin) i uruchomiliśmy Bazę Ekspertek. Postanowiliśmy dać kobietom równy głos w mediach, bo wiedza ekspercka nie ma płci. Trudno też wyrównywać szanse kobiet, gdy świat nadal objaśniają nam głównie mężczyźni.

#BazaEkspertek to miejsce, w którym kobiety specjalistki z całej Polski mogą stworzyć własne portfolio i poinformować w ten sposób zainteresowanych, na jakich zasadach i w jakich dziedzinach tematycznych warto się z nimi skontaktować. Baza jest miejscem otwartym. Łączy osoby pracujące w mediach – dziennikarzy i wydawców – oraz ludzi biznesu, którzy szukają wsparcia merytorycznego dla swoich materiałów, z ekspertkami, które będą mogły je zagwarantować.

Projekt został wdrożony w lipcu 2022 roku. Jako że chcemy działać ponad podziałami, do współpracy zaprosiliśmy inne media, by nasz głos był lepiej słyszany. W lutym do akcji dołączył TVN Warner Bros. Discovery, wkrótce zrobi to inna duża firma mediowa. Wierząc, że skuteczne działanie to też mądre wspieranie, do współpracy zaprosiliśmy również organizacje pozarządowe – fundacje pracujące na rzecz kobiet, np. United Nations Global Compact Network Poland, Sukces Pisany Szminką, Kosmos dla Dziewczynek, Digital Poland, Sieć Przedsiębiorczych Kobiet.

Do tej pory w bazie ekspertek znalazło się 2 tys. kobiet. Pochodzą z całej Polski, bo w efekcie pandemii upowszechniły się narzędzia do wirtualnych rozmów, konferencji itd. i nie trzeba już mieszkać w dużym mieście, by dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Uruchomienie bazy ekspertek to element zainaugurowanej dwa lata temu kampanii „Nie czekam 107 lat”. Skupia się ona na nierówności w życiu prywatnym i zawodowym. W działaniach promujących nową inicjatywę RAS Polska udział wzięli znani influencerki i influencerzy oraz wszystkie redaktorki i wszyscy redaktorzy naczelni, a także dziennikarki i dziennikarze RASP oraz TVN Warner Bros. Discovery. Dzięki temu działania te dotarły do 31 mln osób.

Musimy działać, aby wyrównać głos kobiet w debacie publicznej. Bo jeśli nas nie widać, to nas nie słychać. Wzmocnijmy głos kobiet w Polsce. Teraz. Nie czekajmy 107 lat!

EFEKT

2 TYS. KOBIET specjalistek zgłosiło się od lipca 2022 roku do bazy ekspertek

31 MLN OSÓB – zasięg kampanii wspierającej głos kobiet w debacie publicznej w mediach społecznościowych

Press

KONTAKT

Karolina Nowak-Luśtyk
sustainability marketing manager
tel. 511 605 410
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.