Meta do końca roku będzie tworzyć reklamy na Facebooku i Instagramie przy użyciu AI

Proces tworzenia reklam miałby zostać całkowicie zautomatyzowany (fot. John G. Mabanglo/PAP/EPA)
Koncern Meta do końca roku zamierza wprowadzić na Facebooku i Instagramie reklamy oraz kampanie reklamowe tworzone przy użyciu sztucznej inteligencji. Bez udziału agencji, marketerów czy zespołów kreatywnych.
System oparty na AI miałby generować treści, dobierać grupy docelowe i analizować systemy kampanii. Oznaczałoby to tysiące reklam testowanych równolegle, z których system wybierze najbardziej dla niego wygodne. Grupy demograficzne także wybierałaby AI.
Narzędzia AI tworzyłyby całą reklamę
Meta mogłaby dzięki temu bezpośrednio kierować budżetami marketingowymi marek, co stanowi zagrożenie dla agencji reklamowych i mediowych obsługujących kampanie i budżety klientów.
Czytaj też: Od tworzenia tytułów po transkrypcje. Jak dziennikarze Reutera korzystają z AI
Opracowywane narzędzia AI, o których po raz pierwszy poinformował "Wall Street Journal", pozwolą markom korzystającym z platformy Meta tworzyć reklamy przy użyciu obrazu produktu i zaplanowanych wydatków marketingowych. Pomogłyby to reklamodawcom z małymi budżetami, którzy nie mogą sobie pozwolić na utrzymanie firm świadczących usługi marketingowe.
Narzędzia AI tworzyłyby całą reklamę – w tym obrazy, wideo i tekst – a także kierowałyby ją do użytkowników zgodnie z budżetem klienta. Celowanie, takie jak geolokalizacja, umożliwiłoby na przykład dostosowanie reklamy firmy turystycznej do ofert związanych z prawdopodobnymi miejscami budzącymi zainteresowanie użytkowników.
W kwietniu Meta zaktualizowała swoje prognozy dotyczące wydatków na przyszły rok, planując zainwestowanie od 64 do 72 mld dol. w budowę infrastruktury AI. Wcześniej miała to być kwota do 65 mld dol.
Czytaj też: Disney zwalnia kilkuset pracowników w dziale filmowym, telewizji i finansach
(MAC, 03.06.2025)
