Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: ESG

Wydanie: ESG 2023

PAPAYA FILMS

KALKULATOR CO2 DLA PRODUKCJI FILMOWEJ

OD TEGO ROKU MIERZYMY I NIWELUJEMY ŚLAD WĘGLOWY KAŻDEGO PLANU ZDJĘCIOWEGO

W  2022 roku Papaya Films przyłączyła się do działań mających na celu ochronę środowiska naturalnego i zapobieganie zmianom klimatu. Firma rozpoczęła monitorowanie śladu węglowego, który stoi za realizacją planów zdjęciowych. W ramach pilotażu już w 2022 roku, zmierzyła go dla 10 projektów wykonywanych w drugim półroczu. Wtedy przeszkolony został również cały zespół produkcyjny i osoby zaangażowane w proces tworzenia filmów: od planowania, przez realizację, aż do oddania materiałów.

Od początku 2023 roku mierzymy już ślad węglowy każdej naszej produkcji. Pozwoli to nam diametralnie ograniczyć bądź, być może, całkowicie wykluczyć produkcję dwutlenku węgla w perspektywie siedmiu lat. Projekt ten jest w firmie ważnym elementem całościowej strategii ESG, którą przyjęliśmy i wdrażamy jako pierwszy dom produkcyjny w Polsce.

Jak w praktyce działa program? Codzienna praca obejmuje przede wszystkim zbieranie danych oraz ich przetwarzanie w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że już dziś, z każdym projektem, mając coraz więcej danych i wniosków, jesteśmy w stanie mapować kolejne obszary emisji. Dzięki temu na bieżąco wprowadzamy rozwiązania redukujące CO2 w każdej kolejnej realizacji.

W długofalowej perspektywie skala naszych pomiarów i ilość zagregowanych danych pozwoli nam na analizę i wyciągnięcie wniosków, które będą miały wpływ na strategiczne decyzje dotyczące procesów produkcyjnych w nadchodzących latach.

Od początku ważne dla nas było, by nie pozostawiać producentów samych z tym wyzwaniem, wyposażonych jedynie w narzędzia i szkolenia. Dlatego za realizację i koordynację projektu odpowiada specjalny zespół, który na co dzień współpracuje z teamem produkcyjnym. W praktyce zaś za wdrożenie rozwiązań w bieżącej działalności odpowiedzialni są przede wszystkim asystenci i koordynatorzy produkcji. To oni są najbliżej źródeł i skali emisji, a ich rzetelność w ocenie sytuacji, przy odpowiednim wsparciu, jest kluczową wartością dla sukcesu programu. Obecnie każdą produkcję obowiązuje „Green Checklist”, czyli zestaw działań, które muszą zostać podjęte na planie zdjęciowym oraz katalog rozwiązań „nice to have”, o zastosowaniu których decyduje każdorazowo zespół produkcyjny. Cały czas pracujemy też nad kolejnymi elementami tych katalogów, by w rezultacie zaproponować klientom kompletną „zieloną” ofertę.

W tym roku programem objętych zostało kilkadziesiąt projektów m.in. dla takich kluczowych klientów, jak McDonald’s, Kompania Piwowarska, Samsung, ING, Play czy Netflix. Dla klientów program ma nie tylko wymiar środowiskowy, ale także kosztowy. Taka optymalizacja, jak na przykład połączenie kilku kampanii w jeden proces produkcyjny, obniża ślad węglowy nawet o kilkadziesiąt procent i jednocześnie przyczynia się do większej efektywności budżetowej. Przeanalizowaliśmy na przykład dwie różne kampanie dla dwóch marek klienta z branży farmaceutycznej, korzystając z kalkulatora CO2. Porównaliśmy wskaźniki emisji przy założeniu osobnych planów zdjęciowych oraz przy połączeniu ich w jeden. Okazało się, że realizacja zupełnie oddzielnych tych projektów powodowała emisję 11 t CO2. W przypadku decyzji o połączeniu realizacji emisja została zmniejszona o 20 proc. Największe oszczędności przynoszą połączone harmonogramy, ponowne użycie scenografii i rekwizytów oraz optymalizacja transportu.

EFEKT

CO NAJMNIEJ O 20 PROC. MOŻE ZMNIEJSZYĆ emisję CO2 połączenie realizacji dwóch kampanii reklamowych w jeden proces produkcyjny

Press

KONTAKT

Justyna Górniak
ESG lead
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.