Temat: ESG

Wydanie: ESG 2023

GAZETA.PL

MEDIUM ZAANGAŻOWANE

GAZETA.PL TO JEDYNY PORTAL Z DEKLARACJĄ REDAKCYJNĄ, KTÓRY NIE BOI SIĘ MÓWIĆ GŁOŚNO O WAŻNYCH SPOŁECZNIE PROBLEMACH

Redakcja Gazeta.pl mocno angażuje się w walkę o równouprawnienie i prawa człowieka. Duży nacisk kładzie zwłaszcza na obronę praw kobiet. W tym roku portal wraz z inicjatywą TakDlaPodpasek.pl, Okresową Koalicją i Kulczyk Foundation przygotował akcję społeczną „Okres w moim życiu”. Jej celem była normalizacja tematu menstruacji oraz apel o wprowadzenie darmowych środków higieny osobistej do polskich szkół. W ramach prowadzonych działań znane Polki opowiadały o akceptacji własnego ciała, dostępie do podpasek i o tym, jak okres wpływa na życie zawodowe kobiet. Kampania „Okres w moim życiu” rozpoczęła się 1 marca od działań teaserowych w przestrzeni miejskiej. W Dzień Kobiet, 8 marca, w największych miastach w Polsce pojawiły się plakaty z wizerunkami bohaterek akcji, a strona główna Gazeta.pl na kilka godzin zmieniła się w miejsce poświęcone menstruacji. Kampanii towarzyszyły ogólnopolskie działania reklamowe – na nośnikach reklamy zewnętrznej, w kinach sieci Helios, serwisach Gazeta.pl oraz w mediach społecznościowych. Zasięg kampanii na stronie głównej portalu wyniósł 120 mln, na nośnikach zewnętrznych – ponad 65 mln, a w mediach – ponad 113 mln odbiorców.

W tym roku redakcja portalu Gazeta.pl postanowiła także zrobić nietypowy prezent mamom. Zaproszone gwiazdy i członkowie redakcji w serii spotów odpowiedzieli na jedno pytanie: „Co chciałbyś usłyszeć od swojej mamy?”. Uwieczniono bardzo różne wypowiedzi – od życzenia mamom więcej czasu dla siebie, przez chwalenie ich dokonań, aż po chęci usłyszenia od nich słów docenienia. Ich odpowiedzi stworzyły niezwykły przewodnik po relacjach. W projekcie wzięli udział dziennikarze i dziennikarki portalu Gazeta.pl oraz znane osoby.

Press

Specjalna akcja przygotowana została również na Dzień Ojca. Z tej okazji zaprezentowano m.in. sondę zrealizowaną wśród przedszkolaków, którzy opowiedzieli, za co kochają swoich tatusiów. Dodatkowo redakcja Gazeta.pl zapytała ojców o to, jak planują realizować swoją rolę i co to znaczy być dobrym rodzicem.

Obrona praw człowieka wpisana jest w DNA Gazeta.pl, dlatego portal nieustannie wspiera społeczność LGBT+ w walce o równe prawa. Podobnie jak w ubiegłych latach Gazeta.pl przyłączyła się do świętowania Miesiąca Dumy. Portal został m.in. patronem medialnym serialu „Jesteśmy rodziną” w reżyserii Barta Staszewskiego. Gazeta.pl zaangażowała się także w projekt „Dumna Promocja Tęczowej Polski”. W tygodniu parady równości w portalu i innych mediach Grupy Agora pojawiły się specjalne reklamy oraz „materiały promocyjne” zachęcające do reakcji, wręcz klikbajtowe. Kierowały one użytkowników do określonej sekcji na specjalnym landing page’u, na którym można było przeczytać o sposobach na promowanie równości w określonych obszarach, objaśnienie akcji i zachętę do wsparcia finansowego.

Gazeta.pl stara się być też najbardziej zielonym medium w Polsce. Portal nie chce jednak tylko informować, ale także mieć wpływ na język, jakim opisywane są zmiany klimatyczne. W tym roku na stronie Zielona.Gazeta.pl opublikowane zostało kompendium „Jak pisać o klimacie? Poradnik dla dziennikarzy i dziennikarek”, przygotowane wspólnie z Purpose Climate Lab, z którego mogą korzystać wszyscy przedstawiciele mediów w Polsce. To kolejna publikacja po poradnikach „Jak pisać o kobietach w mediach” i „Jak pisać o LGBTQA+ w mediach” stworzona z troską o stosowany przez dziennikarzy język.\

EFEKT

BLISKO 300 MLN ODBIORCÓW zetknęło się z kampanią Gazeta.pl „Okres w moim życiu”

Press

KONTAKT

Karolina Dziwulska
head of marketing
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.