Żabka

POKAZALIŚMY, ŻE RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ

W ORGANIZACJĘ POMOCY DLA OSÓB DOTKNIĘTYCH WOJNĄ W UKRAINIE ZAANGAŻOWAŁA SIĘ ZARÓWNO GRUPA ŻABKA JAKO ORGANIZACJA, JAK I JEJ PRACOWNICY, FRANCZYZOBIORCY I KLIENCI SKLEPÓW

Pół doby od wybuchu wojny zajęło Grupie Żabka podjęcie pierwszych działań pomocowych na rzecz obywateli Ukrainy. Ich zaplanowaniem i organizacją zajął się specjalnie powołany sztab, który do dzisiaj stara się w jak najlepszy i najszybszy sposób odpowiadać na aktualne potrzeby. Działania skoncentrowano w trzech obszarach: pomocy humanitarnej dla Ukrainy i uchodźców z tego kraju, zaangażowania i wsparcia franczyzobiorców i klientów oraz wsparcia pracowników Grupy i uchodźców z Ukrainy szukających pracy w tworzących ją spółkach.

We współpracy z partnerami, m.in. Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim, Lubelskim Urzędem Wojewódzkim, Polsko-Ukraińską Izbą Gospodarczą, Polskim Czerwonym Krzyżem, Żabka przekazała ponad 525 t żywności i niezbędnych artykułów higienicznych. Pomoc dotarła m.in. do: punktu sztabu kryzysowego podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Korczowej, przejścia granicznego Hrebenne-Rawa Ruska, Dołhobyczów-Uhryniw, Zosin i Dorohusk, a także na dworce PKP w Przemyślu i Warszawie. Żabka wysłała również pomoc dla ludności cywilnej w Ukrainie, która trafiła m.in. do Łucka, Kijowa i Dniepra. Ponadto w marcu i kwietniu Żabka wraz ze swoimi inwestorami – CVC Capital Partners oraz Partners Group – wysłała do Ukrainy dwa specjalne pociągi towarowe z pomocą humanitarną dla ludności cywilnej. W każdym znalazło się 60 t żywności o długim terminie ważności, wody oraz niezbędnych środków higienicznych.

W pomoc zaangażowali się też franczyzobiorcy i klienci Żabki. Prowadzący sklepy przy wschodniej granicy rozdawali uchodźcom ciepłe napoje i przekąski, organizowali zbiórki i dostarczali produkty osobiście na granicę. Z kolei klienci otrzymali możliwość przekazywania datków na organizacje charytatywne wspierające uchodźców, dokonując wpłat podczas wizyty w jednym z ponad 8,3 tys. sklepów, bez konieczności dokonywania zakupów. Mogli także podjąć decyzję o wymianie zbieranych podczas zakupów punktów lojalnościowych – tzw. żappsów – na cegiełki charytatywne.

Press

Ponadto Żabka przyspieszyła uruchomienie programu wolontariatu pracowniczego związanego z rosyjską agresją w Ukrainie. W jego ramach każdy pracownik może miesięcznie przeznaczyć do ośmiu godzin (w czasie godzin pracy) na wolontariat, by działać np. we współpracujących z siecią organizacjach.

Z myślą o uchodźcach poszukujących w Polsce pracy Żabka stworzyła specjalną platformę z ofertami zatrudnienia zarówno w centrali, centrach logistycznych, współpracujących z siecią spółkach, jak i w sklepach na terenie całego kraju. Portal Praca.zabka.pl funkcjonuje również w języku ukraińskim i cieszy się dużym zainteresowaniem. Jednocześnie – w ramach Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji – firma podjęła działania w sprawie wprowadzenia ułatwień w zakresie pozwoleń na pracę dla obywateli Ukrainy oraz ich zamieszkania w Polsce. Żabka dołączyła do ponad 250 organizacji, które zadeklarowały pomoc w ramach inicjatywy „Tech To The Rescue”, a zespół Żabka Future, jednostki biznesowej odpowiedzialnej za innowacje i technologie, wyraził gotowość do wspierania pro bono ukraińskich organizacji pozarządowych w zakresie technologii.

Podjęto również działania skierowane do ukraińskich pracowników Grupy Żabka i franczyzobiorców. W porozumieniu z PCK i PAH zorganizowano zbiórkę niezbędnych artykułów dla rodzin przyjeżdżających zza wschodniej granicy i tych pozostających w Ukrainie. Podjęto decyzję o finansowaniu wynajmu mieszkań dla ściąganych do Polski rodzin – dotychczas zorganizowano zakwaterowanie dla blisko 350 osób. Na bieżąco Żabka pomaga w organizacji transportu uchodźców z granicy do miejsc pobytu w Polsce. Dofinansowuje wynajem mieszkań dla uchodźców z Ukrainy. Na terenie centrów logistycznych powołano punkty konsultacyjne, w których można uzyskać informacje o  oferowanym przez Żabkę wsparciu logistycznym, finansowym, psychologicznym i prawnym (m.in. przez specjalną infolinię).

Press

KONTAKT

Katarzyna Przewęzikowska
menedżerka ds. relacji zewnętrznych i CSR
tel. 66 34 96 167
[email protected]

Adrianna Brygier
starsza specjalistka ds. relacji zewnętrznych i CSR
tel.  515 130 054
[email protected]

EFEKT

PONAD 525 TON ŻYWNOŚCI i niezbędnych artykułów higienicznych przekazała Grupa Żabka wraz z partnerami potrzebującym obywatelom Ukrainy

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.