Ringier Axel Springer
NA DRODZE DO ZEROEMISYJNOŚCI
WSPIERAMY BIZNES EKSPERCKĄ WIEDZĄ O TYM, JAK OSIĄGNĄĆ NEUTRALNOŚĆ KLIMATYCZNĄ
Ograniczenie emisji dwutlenku węgla to dla RAS Polska kluczowa kwestia w działaniach proklimatycznych. Od 2020 roku zredukowaliśmy i skompensowaliśmy swój ślad węglowy do zera. Mamy jednak świadomość, że siła naszego działania nie tkwi w ograniczaniu naszego dość niewielkiego śladu węglowego, ale w możliwości zachęcenia do działania milionów Polaków i setek firm. Toteż już w lipcu 2020 roku uruchomiliśmy akcję „Niech żyje planeta”, której celem była zmiana nawyków Polaków i ograniczenie dzięki temu śladu węglowego, jaki każdy z nas generuje w codziennym życiu. Dzięki m.in. 500 materiałom edukacyjnym dołączyło do niej 3 mln Polaków.
Teraz, w związku z bliskim wejściem w życie przepisów zobowiązujących polskie firmy do ujawniania swojego wpływu na środowisko, a jednocześnie chcąc wpływać na polepszenie kondycji środowiska naturalnego, uruchomiliśmy Akademię Zeroemisyjni. Jej cel to pomoc w określeniu strategii dojścia do zeroemisyjności firm, liderem jest redakcja miesięcznika „Forbes Polska”, partnerem merytorycznym francuska firma audytorska Bureau Veritas, a strategicznym ING Bank Śląski.
Akademia Zeroemisyjni to sześć autorskich webinarów – szkoleń merytorycznych realizowanych w dwutygodniowych odstępach. Ponadto zaprosiliśmy szefów firm, dyrektorów finansowych i marketingu oraz osoby odpowiedzialne za zrównoważony rozwój na cztery debaty ekspertów i prezentacje narzędzi wspierających wypracowanie strategii dojścia do zeroemisyjności przedsiębiorstwa. Z oferty skorzystało prawie 700 osób z 416 polskich firm.
Napaść Rosji na Ukrainę i zmiana sytuacji geopolitycznej może mieć ogromne konsekwencje dla przyjętych celów klimatycznych i realność unijnego pakietu prawnego Fit for 55 (Gotowi na 55). Aby pomóc firmom odnaleźć się w tej nowej sytuacji, przygotowaliśmy edycję Akademii pod hasłem „Droga do neutralności klimatycznej w nowej sytuacji geopolitycznej”.
Projekt został bardzo dobrze oceniony przez firmy, dlatego zdecydowaliśmy o jego kontynuacji – druga edycja Akademii odbędzie się jesienią br.
KONTAKT
Magdalena Jóźwiak-Antczak
brand strategy & sustainability manager
[email protected]
EFEKT
PRAWIE 700 OSÓB REPREZENTUJĄCYCH 416 POLSKICH FIRM wzięło udział w webinarach, debatach i prezentacjach zorganizowanych w ramach Akademii Zeroemisyjni „Forbesa”
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter