Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2024

Sztuczna felietonistka

Niemieckie media chętnie eksperymentują ze sztuczną inteligencją, włączając ją do pracy redakcji. Czasem jednak przekraczają granice

Media od lat nie mają dostępu do byłego kierowcy Formuły 1 Michaela Schumachera. Od czasu ciężkiego wypadku narciarskiego w 2013 roku rodzina nie udziela żadnych informacji o stanie zdrowia tego idola Niemców. Jak wielkie więc było zdziwienie, gdy plotkarski tygodnik „Die Aktuelle” w kwietniu 2023 roku zamieścił rozmowę z Schumacherem. „Pierwszy wywiad!”, „Sensacja!” – obiecywał tygodnik. Na okładce uśmiechnięty „Schumi” u szczytu swojej kariery. Mniejszym drukiem napisano: „Brzmi łudząco prawdziwie”.

W wywiadzie Schumacher opowiadał o tym, jak jego życie „totalnie się zmieniło”. „Jestem dzisiaj o wiele sprawniejszy niż przed laty. Z pomocą mojego zespołu mogę nawet sam stać i powoli zrobić kilka kroków. Mam znowu nadzieję, że z czasem będzie lepiej. Oczywiście może już nigdy nie być tak, jak przed wypadkiem, ale nie przeszkadza mi to, by dalej walczyć” – miał powiedzieć Schumacher. Na drugiej stronie tygodnik wyjaśnił, że rozmowa pochodzi ze strony internetowej „związanej ze sztuczną inteligencją, czyli AI”. Wywiad wywołał burzę. „Pozbawiony skrupułów”, „perfidna gra” – pisały branżowe media, a rodzina Schumachera uruchomiła prawników.

Katarzyna Domagała-Pereira

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.