Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Raben

MARŻA PRZYJAZNA ŚRODOWISKU

ZACIĄGNIĘTY PRZEZ GRUPĘ RABEN KREDYT WPŁYNIE NA JEJ BIZNES, DZIAŁANIA EKOLOGICZNE I WIZERUNEK

Grupa Raben otrzymała w ub.r. pięcioletni kredyt powiązany ze zrównoważonym rozwojem (Sustainability Linked Loan – SLL). Teraz pracuje nad tym, by marża od niego była jak najniższa.

Kredyt został przyznany Grupie z jej inicjatywy i w wyniku jej starań. Dzięki niemu Grupa pozyskała finansowanie w kwocie 225 mln euro. Marża kredytu SLL zależna jest od spełnienia przez Grupę Raben warunków określanych przez pięć kluczowych wskaźników efektywności (KPI) w obszarach środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego (ESG) dla sektora transportu drogowego i logistyki. Zatem celem dodatkowym projektu jest osiągnięcie założonych wyników we wspomnianych obszarach w perspektywie pięcioletniej oraz w etapach rocznych, bo podlega on corocznej ewaluacji. Zostały one ustalone zgodnie ze Strategią Zrównoważonego Rozwoju Grupy Raben i wieloletnim projektem środowiskowym Eco2Way.

Grupa zobowiązała się, że ciągu pięciu lat, na które zaciągnęła kredyt: zredukuje intensywność emisji CO2 ze swoich obiektów o 30 proc., a w transporcie o 10 proc, zwiększy udział pojazdów spełniających normy Euro V i VI oraz z napędem elektrycznym, wodorowym, LNG i CNG we flocie własnej i dostawców z 73 do 96 proc., zwiększy odsetek kobiet na stanowiskach kierowniczych do 34 proc. i potwierdzi postępy w zarządzaniu praktykami ESG poprzez coroczny wzrost oceny w rankingu EcoVadis (obecnie jest to 61/100 – co daje srebrny medal).

Dzięki wskaźnikom efektywności, które muszą być osiągnięte w związku z marżą, zasięg wpływu kredytu jest bardzo szeroki. Korzyści odnoszą szczególnie środowisko i społeczności lokalne (poprzez redukcję emisji i podniesienie standardów floty) oraz pracownicy (zwiększenie odsetka kobiet w strukturach firmy), a za sprawą dążenia do podniesienia oceny EcoVadis, dotyczącej szeroko pojętego zrównoważonego rozwoju – wszystkie grupy interesariuszy.

Kredyt koordynowało siedem instytucji finansowych. BNP Paribas Bank Polska pełnił rolę koordynatora ds. zrównoważonego rozwoju, ING Bank Śląski funkcję agenta, a Coöperatieve Rabobank – koordynatora dokumentacji. Ponadto w procedurę przyznania kredytu zaangażowane były Commerzbank, mBank, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski oraz UniCredit Bank.

Przedsięwzięcie Grupy Raben to jeden z pierwszych konsorcjalnych kredytów SLL w europejskiej branży logistycznej oraz druga tego typu transakcja w Polsce. Jest więc kamieniem milowym dla europejskiego sektora transportu drogowego i logistyki, a także dla polskiego rynku finansowego. Dla firmy ma on nie tylko wymiar finansowy, ale także wizerunkowy – Grupa Raben buduje w ten sposób swoją wiarygodność, potwierdza innowacyjność, a przede wszystkim rolę zrównoważonego rozwoju w strategii i działalności operacyjnej firmy.

Grupa Raben systematycznie i szczegółowo sprawozdaje działania, które mieszczą się w obszarach powiązanych m.in. z SLL, publikując Raport Zrównoważonego Rozwoju. Najnowszy, dotyczący 2021 roku, ukazał się w kwietniu br.

Press

KONTAKT

Ewelina Jabłońska-Gryżenia
head of sustainability
[email protected]

EFEKT

WSZYSTKICH 5 CELÓW POWIĄZANYCH ze zrównoważonym rozwojem zrealizowanych zgodnie z planem na pierwszy rok od zaciągnięcia kredytu

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.