Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2021

Jak unaocznić dane

Dzięki infografikom w krótkim czasie jesteśmy w stanie przyswoić więcej informacji i zrozumieć korelacje pomiędzy ukazywanymi zdarzeniami, np. lockdownem i liczbą chorych

Jak wyglądał najczęściej czytany artykuł w historii internetowego serwisu „The Washington Post”? Jego autor Harry Stevens w swoim tekście „Dlaczego epidemie, takie jak koronawirus, rozprzestrzeniają się gwałtownie, i jak wypłaszczyć krzywą” zawarł prostą animację uświadamiającą, w jaki sposób wirus rozprzestrzenia się w mieście liczącym 200 mieszkańców. Symulacja przenoszenia się choroby uruchamiała się podczas przewijania strony.

Kropki w trzech kolorach – zielonym, oznaczającym mieszkańców zdrowych, pomarańczowym – chorych i różowym (ozdrowieńcy) – poruszały się po ekranie i zmieniały kolor w momencie zderzenia, które symbolizowało spotkanie skutkujące przenoszeniem się wirusa. Autor za pomocą infografiki pokazał cztery scenariusze tego, jak szybko wirus rozprzestrzenia się, m.in. jeśli utrzymujemy dystans społeczny lub przymusową kwarantannę. „W ciągu ostatnich kilku dni otrzymałem setki e-maili od lekarzy i matematyków, a także zwykłych ludzi, którzy dziękowali za tę wizualizację” – mówił Stevens cytowany na blogu designera Tobiasa van Schneidera.

Do momentu wybuchu pandemii COVID-19 materiały oparte na danych przyciągały uwagę szerszej publiczności głównie podczas wyborów. Jednak koronawirus zmienił przyzwyczajenia czytelników, którzy przestali się bać danych, bo stały się częścią ich codziennej rutyny sprawdzania nowych zakażeń. Widząc tak duże zainteresowanie infografikami pokazującymi rozwój pandemii, media zaczęły tworzyć swoje wykresy, popełniając przy tym masę błędów. Oczywiście praca dziennikarzy danych opiera się na metodzie prób i błędów, ale znając podstawowe zasady tworzenia wizualizacji, można było uniknąć wielu wpadek. Publikujemy poradnik, który opisuje krok po kroku, jak stworzyć prostą infografikę.

Barbara Erling

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.