Wydanie: PRESS 05-06/2021

Cienka skóra Obajtka

Wizerunek szefa Orlenu Daniela Obajtka legł w gruzach, gdy „Gazeta Wyborcza” opublikowała „taśmy Obajtka”, a temat majątku prezesa podchwyciły inne media

Jest wielkanocna niedziela, 4 kwietnia. W emitowanym w Polsacie „Kabarecie na żywo” artyści komentują uroczystość nadania przez prezydenta Andrzeja Dudę orderu Robertowi Lewandowskiemu. – Niech ten prezes zarządu… Obajtek odpali mu jeden pałacyk… – mówi w pewnym momencie Robert Górski z Kabaretu Moralnego Niepokoju. – Co to dla niego – dorzuca.

Dla dr. hab. Olgierda Annusewicza z Uniwersytetu Warszawskiego to, że postać prezesa Orlenu trafiła do kabaretu, jest najlepszym dowodem, że ostatnie publikacje o majątku Daniela Obajtka nie przeszły bez echa. Według politologa kryzys, który dotknął Obajtka, jest pełzającym kryzysem wizerunkowym. Długotrwałym i rozszerzającym się. – Nie wali się z grubego działa raz a dobrze, tylko strzela ze strzelby, może nieco słabiej, ale za to częściej – wyjaśnia. – Kryzys pełzający jest bardziej szkodliwy, bo nawet jeśli poszczególne zarzuty są stare i już znane albo stosunkowo drobne, to połączone mogą powalić każdego – dodaje wykładowca.

TAŚMY OBAJTKA

Pierwszy strzał miał miejsce na przełomie lutego i marca br. „Gazeta Wyborcza” ujawniła tzw. taśmy Obajtka. Z nagrań wynikało, że Daniel Obajtek, będąc wójtem Pcimia, niezgodnie z prawem, nieformalnie zarządzał prywatną spółką, żeby zaszkodzić firmie swojego wuja, w której wcześniej pracował.

Obajtek temu zaprzeczył. Kwestionował autentyczność nagrań. „Jak ktokolwiek może się odnieść do prywatnych rozmów potajemnie nagrywanych prawdopodobnie kilkanaście lat temu? Tak po ludzku, kto by pamiętał takie rozmowy? To jest ogromna przestrzeń do nadużyć i manipulacji informacjami, która została wykorzystana przez »Gazetę Wyborczą«” – mówił prezes Orlenu w rozmowie z Polską Agencją Prasową na początku marca.

Grzegorz Sajór

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.