Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2021

Nowszy model

Gdy wyniki programów TVP nie są takie, jakich chciałby Jacek Kurski, to można poprawić albo program, albo badanie. Kurski wybrał model oglądalności rzeczywistej

Naliczyliśmy ponad 80 tweetów prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego chwalącego się widownią publicznej telewizji w ciągu ostatnich dwóch lat. Wszystkie na podstawie tzw. modelu oglądalności rzeczywistej. Prezes TVP nie używa badań Nielsena, które są walutą dla całego rynku reklamy w Polsce. Bywały miesiące, że jego obecność na Twitterze ograniczała się jedynie do zamieszczania danych z wykresami oglądalności. „Z serca dziękuję Widzom Telewizji Polskiej za 5. z rzędu wspaniałe zwycięstwo, kt. dali Sylwestrowi Marzeń” – pisał w noc sylwestrową Kurski, podając, że impreza przyciągnęła 5,9 mln widzów. Według danych Nielsena było to jednak o 1 mln mniej.

Chwaląc się widownią skoków narciarskich w austriackim Bischofshofen, podawał: „10 155 000 widzów oglądało finałowy skok Kamila Stocha dający mu trzecie zwycięstwo w TCS!”.

15 lutego Kurski informował z kolei, że serial „Osiecka” gromadził 3,55 mln widzów, według Nielsena – 2,47 mln, czyli ponad 1 mln mniej.

– Prezes Kurski przygotował pomiar, w którym ma lepsze wyniki niż w badaniu powszechnie przyjętym. Cel jest wyłącznie propagandowy – mówi Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP. Zwraca uwagę, że Jacek Kurski już kilka godzin po koncercie Andrei Bocellego w niedzielę wielkanocną ogłosił, że występ przyciągnął 4 mln widzów, co podchwyciła część mediów, a Nielsen dopiero dwa dni później podał, że program zgromadził 3 mln widzów.

UMOWNY NIELSEN I POWAŻNY MOR

Jacek Kurski, odkąd tylko został prezesem telewizji publicznej, krytykował panel telemetryczny firmy Nielsen od lat mierzącej oglądalność w Polsce. Kurski zarzucał, że jej dane nie są reprezentatywne, gdyż prowadzone są na zbyt małej próbie. Innym razem przekonywał, że Nielsen nie bada „Polski, która wygrała wybory” i twierdził, że wyniki TVP „mogą być sztucznie zaniżane”. Twierdził także, że część panelistów żyje w miejscach, „które udają wsie i małe miasteczka”.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.