Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2021

Konstruktywnie o problemach

Coraz więcej niemieckich redakcji stawia na dziennikarstwo rozwiązań, bo przyciąga ono czytelników i zachęca do płacenia za treści

Na jarmarku bożonarodzeniowym w Dreźnie przed paroma laty wielu handlujących skarżyło się na niskie obroty. Regionalny dziennik „Sächsische Zeitung” wysłał tam swoich dziennikarzy, którzy przy każdym straganie zapytali o zadowolenie ze sprzedaży. Potem te dane naniesiono na plan jarmarku. – Zobaczyliśmy, które obszary są mało popularne, i przeanalizowaliśmy dlaczego. W większości przypadków winny był układ straganów i niedogodne przejścia – mówi Oliver Reinhard, wiceszef działu felietonu gazety. Po publikacji raportu urząd miejski tak zmienił strukturę jarmarku, aby zadowolić możliwie wszystkich handlujących.

Z kolei wymyślona przez Raúla Krauthause’a, niepełnosprawnego aktywistę z Berlina, minirampa umożliwia osobom jeżdżącym na wózku dostanie się do sklepu czy punktu usługowego, do którego wiedzie jeden stopień. Idea powstała w 2014 roku, ale upowszechniona została przez projekt „100 ramp dla Kolonii” („100 Rampen für Köln”) i nagłośniona w 2018 roku przez lokalne media. Regionalna stacja telewizyjna WDR nakręciła wówczas minireportaż towarzyszący, w którym jeżdżąca na wózku aktywistka opowiadała o swoich problemach z poruszaniem się po mieście i o tym prostym rozwiązaniu, które choć trochę ułatwia jej życie. Od kilku lat w wielu miastach i miejscowościach w Niemczech, a nawet za granicą, powstają dzięki temu lokalne inicjatywy, które zbierają klocki Lego i budują z nich podjazdy dla wózkowiczów.

Nadawca regionalnej telewizji i radia z Berlina i Brandenburgii – rbb – na swojej stronie internetowej od ponad roku pod hashtagiem #wiegehtesuns? zbiera wypowiedzi mieszkańców obu landów na temat życia w czasie pandemii. Rozmówcy opowiadają o trudnościach, o swoich sposobach na izolację, o utracie pracy, o zamkniętych biznesach, dzieląc się swoimi przemyśleniami, przeżyciami, doświadczeniem i pomysłami rozwiązań. Powstaje w ten sposób nie tylko kronika codziennego życia z koronawirusem, ale i lista możliwych rozwiązań do stosowania w różnych sytuacjach życiowych.

Katarzyna Domagała-Pereira, Niemcy

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.