Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 02/2004

Gra w monopol

Wojna „Faktu” i „Super Expressu” będzie wyczerpująca dla obu stron.

Zanim dziennik „Fakt” trafił do kiosków, Zbigniew Benbenek, prezes Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych SA, współwłaściciela „Super Expressu”, przekonywał, że na rynku nie ma miejsca dla dwóch tabloidów ogólnopolskich. Wtedy jeszcze miał nadzieję, że Axel Springer Polska zamachnie się bardziej na „Gazetę Wyborczą” niż na „Super Express”. Tymczasem stało się odwrotnie. Niektórzy uważają, że impet, z jakim „Fakt” wdarł się na rynek, już przesądził sprawę i „Super Express” czeka powolne dogorywanie. To jednak stwierdzenia zdecydowanie przedwczesne. 

Axel Springer potrzebował niewiele ponad dwa miesiące, aby jego nowy dziennik stał się najczęściej kupowaną gazetą codzienną w Polsce. Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w grudniu średnia sprzedaż „Faktu” wyniosła 536 tys. egz. To lepszy wynik, niż osiągała do tej pory „Gazeta Wyborcza” – według ZKDP jej średnia sprzedaż w grudniu wyniosła 426 tys. egz. W listopadzie „Fakt” sprzedawał średnio codziennie o 100 tys. egz. więcej niż „Super Express”, podczas gdy w grudniu przewaga ta wzrosła do 260 tys. egz.

– Wyniki sprzedaży są nawet lepsze, niż oczekiwaliśmy – mówi prezes Axel Springer Polska Wiesław Podkański. Przed ukazaniem się tytułu podkreślał, że będzie go satysfakcjonować sprzedaż na poziomie „Wyborczej”, a nawet „Super Expressu”. Sprzedaż nowego dziennika na poziomie 300–400 tys. egz. przewidywał Rafał Oracz, szef działu prasowego CR Media. – Obecny wynik, biorąc pod uwagę czytelnictwo w kraju, to sukces. Nie można jednak nie zauważyć, jakim kosztem jest osiągany – mówi.

Grzegorz Kopacz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.