Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 02/2004

Zdeterminowani

Zapowiadane przez największe telewizje podwyżki cen reklam nie odstraszyły klientów – nadzieje wydawców na dodatkowe budżety okazują się płonne.

Telewizje, jak zapowiadały, tak zrobiły: w styczniu podniosły cenniki i teraz rynek oczekuje, że klienci, których nie będzie stać na reklamy telewizyjne, przeniosą budżety do innych mediów. Jednak minął styczeń i na razie nie widać zmasowanego odpływu reklamodawców z telewizji. Odchodzą pojedynczy. Potwierdzają to dane AGB Polska, według których w styczniu 2004 roku reklamowało się więcej firm niż rok czy dwa lata temu. W telewizjach pojawiły się spoty 170 reklamodawców, podczas gdy w styczniu 2003 roku – 162, a w tym samym miesiącu 2002 roku – 128. Wygląda na to, że nawet mniejsi klienci, o ile im tylko budżety pozwolą, będą trzymać się telewizji tak długo, jak się da.

Ile wyniosły podwyżki w poszczególnych stacjach, pozostaje tajemnicą. Piotr Tyborowicz, dyrektor biura reklamy TVN-u: – Mogę tylko powiedzieć, że jest to wzrost dwucyfrowy. Maciej Stec, dyrektor zarządzający Polsat Media (spółka sprzedająca czas reklamowy Polsatu, TV 4 i Pulsu), informuje o podwyżce rzędu 10 proc. Podobna jest skala podwyżek w telewizji publicznej. Nie należy jednak ufać cennikom. Szefowie dużych domów mediowych, których większość zakończyła już negocjacje ze stacjami ogólnopolskimi, nie ukrywają, że udało im się uzyskać dla klientów korzystne ceny – nie zapłacą oni za reklamy więcej niż w 2003 roku. Podwyżki dotkną zapewne małe firmy, decydujące się na kampanię w telewizji raz, dwa razy w roku. – Za dwa, trzy miesiące będzie można powiedzieć, jak podziałały podwyżki – mówi Tomasz Sieniutycz, zastępca dyrektora ds. marketingu Biura Reklamy TVP SA.

Marcin Bobiński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.