Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 02/2004

Algorytm Kuffla

Przy rozdziale abonamentu dla regionalnych spółek Polskiego Radia SA wciąż nikt nie bierze pod uwagę ich słuchalności.

„(…) Przy coraz mniejszych przychodach z abonamentu w dalszym ciągu widoczna jest destabilizacja w finansowaniu spółek radia publicznego, w szczególności spółek regionalnych” – czytamy w analizie stanu finansowego rozgłośni regionalnych w latach 2000–2002. Dalej jest mowa o spadku przychodów z reklam, konieczności zmniejszenia zatrudnienia i racjonalizacji kosztów. Z naszych rozmów z szefami regionalnych spółek Polskiego Radia SA wynika, że dostrzegają potrzebę cięcia kosztów. Chyba jednak na tym poprzestają. 

W latach 2000–2002 17 spółek regionalnych otrzymało z abonamentu prawie 473 mln zł. W 2002 roku – 162 mln zł i 10,5 mln zł z wpływów pozaabonamentowych. W sumie daje to budżet (tylko z pieniędzy otrzymywanych od KRRiT) ponad 170 mln zł, średnio 10,1 mln zł na stację. Dla porównania: utrzymanie lokalnego radia komercyjnego w dużej aglomeracji kosztuje ok. 3,5 mln zł rocznie.

Przy podziale abonamentu bierze się pod uwagę wiele parametrów – nie uwzględnia się jednak jednego, dość istotnego: pozycji rozgłośni na danym rynku lokalnym. Na przykład publiczne Polskie Radio Opole, które ma największą słuchalność wśród wszystkich regionalnych stacji Polskiego Radia (21,2 proc. w woj. opolskim, SMG/KRC IX–XI 2002), wcale nie dostaje najwięcej, bo 8,5 mln zł (2002, z wpływów abonamentowych). Z kolei Radio Olsztyn SA (5,5 proc. W woj. warmińsko-mazurskim, okres badany jw.) dostało 9,1 mln zł.

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.