Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2017

Sportowe (s)kojarzenia

Sponsorowanie sportu to równoważna relacja biznesowa – zabiegając o pieniądze, trzeba znaleźć sposób na związanie klienta z marką

Tour de Pologne to zdaniem ekspertów od marketingu sportowego impreza, podczas której współpraca ze sponsorami układa się w sposób zbliżony do ideału. Wyścig kolarski plus imprezy towarzyszące dla dzieci i amatorów od lat wspiera telewizja publiczna. Jest to także wydarzenie komunikowane na wszystkich możliwych płaszczyznach – w radiu, internecie, na nośnikach outdoorowych i w mediach społecznościowych. W tych ostatnich zarówno organizatorzy, jak i sponsorzy prowadzą konkursy, wchodzą w interakcje z uczestnikami. – Sponsorzy tego wydarzenia nie tylko współpracują z organizatorem, ale także ze sobą. Na przykład Carrefour robi bardzo dużo w swoich sklepach, wspierając markę za pomocą sprzedaży produktów, a Hyundai organizuje działania u swoich dealerów – mówi Aleksandra Marciniak, dyrektor generalna Havas Sports & Entertainment. Lecz współpraca ze sponsorem nie zawsze układa się tak dobrze. Jan Goleń, od lat uczestnik imprez biegowych, wspomina, jak kiedyś potraktowano sponsora maratonu w Dębnie. – Producent kotłów grzewczych dawał naprawdę duże pieniądze. Każdy z uczestników dostał koszulkę i spodenki. Sponsor zarezerwował od razu pobyt w hotelu za rok, ale w międzyczasie przestał być głównym sponsorem. Kiedy jego przedstawiciele przyjechali na kolejną imprezę, pokoje były już zarezerwowane dla innej firmy – opowiada Jan Goleń.

Maciej Weber

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.