Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2017

Ranking agencji public relations

Dla wielu klientów tradycyjny PR to za mało, więc agencje poszerzają kompetencje. Niektóre dzięki temu zwiększają przychody

Dynamika rozwoju branży public relations w Polsce maleje – widać to po przychodach firm PR, słychać w rozmowach z szefami agencji. Branża szuka nie tylko nowych klientów, ale też nowych źródeł zarobkowania. Do działań komunikacyjnych w sieci czy usług doradczych dochodzą kolejne dziedziny, jak np. produkcja treści wideo czy treści dla różnych rodzajów mediów. Prezesi agencji tłumaczą: – Zmieniają się media, zmienia się odbiorca, więc i my musimy się zmieniać, żeby nie wypaść za burtę.

12. edycja rankingu agencji public relations według przychodów ogółem dotyczy 2016 roku. Zgłosiły się do niej 22 agencje i trzy grupy. Ranking przygotowaliśmy na podstawie ankiet nadesłanych przez agencje. Dane dotyczące przychodów i zysków zostały zweryfikowane ze sprawozdaniami finansowymi złożonymi przez zarządy firm do Krajowego Rejestru Sądowego lub z dokumentami, na podstawie których firmy rozliczały się z urzędami skarbowymi.

W tym roku osiem agencji, które były w rankingu ubiegłorocznym, odmówiło podania nam swoich wyników finansowych i nie wypełniło ankiety. Są to: Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Profile, Linkleaders, Alert Media Communications, Health Think, Public Dialog, Smart Media, Charyzma. Doradcy Komunikacji Biznesowej. Ta decyzja firm jest zapewne jednym z symptomów trudniejszej sytuacji na rynku – jak wynika ze sprawozdań finansowych w KRS, agencja Profile miała w 2016 roku spadek przychodów o 38,34 proc. – do 3,9 mln zł, agencja Alert Media Communications o 16,94 proc. – do 2,7 mln zł, a agencja Smart Media o 45,6 proc. – do 0,8 mln zł.

Joanna Sędek

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.