Kto zostanie naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej"? Wiemy, kogo spodziewają się w Inforze  |  Programy kabaretowe w Polsacie  |  Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Kto zostanie naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej"? Wiemy, kogo spodziewają się w Inforze  |  Programy kabaretowe w Polsacie  |  Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Kto zostanie naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej"? Wiemy, kogo spodziewają się w Inforze  |  Programy kabaretowe w Polsacie  |  Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2017

Lekcja czytania

„Tygodnik Powszechny” do pupilów dobrej zmiany nie należy, a od jej nastania ma się coraz lepiej

Wzrosty są znaczące i od jakiegoś czasu stałe. W kwietniu br. – 15 proc. rok do roku, w maju – 16 proc., w całym pierwszym półroczu – 13 proc. „Tygodnik Powszechny” był jedynym tygodnikiem opinii, który w sześciu miesiącach tego roku zwiększył średnią sprzedaż wobec ub.r. Wprawdzie w całkowitej sprzedaży daleko mu do „Polityki”, „Newsweek Polska” czy „Sieci Prawdy”, ale gdy tym tytułom spada, krakowskiemu rośnie. I to w czasach dobrej zmiany, której ulubieńcem nie jest.

– Lepiej zaczęło się już dziać, gdy w kwietniu 2014 roku zmieniliśmy format na A4 z kolorową okładką. Wyraźne i stałe wzrosty sprzedaży obserwujemy jednak od początku 2016 roku – informuje redaktor naczelny Piotr Mucharski. Trendu nie powstrzymała podwyżka ceny z 6,90 do 7,90 zł.

W 2014 roku średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Powszechnego” wynosiła 18 035 egz., a w połowie br. – 23 270 egz., czyli 30 proc. więcej (wszystkie dane ZKDP). – W sierpniu mieliśmy już ponad 24 tysiące średniej sprzedaży. Do tego należy doliczyć 10–11 tysięcy płatnych dostępów do strony internetowej i wersji cyfrowych – podkreśla Jacek Ślusarczyk, prezes zarządu spółki Tygodnik Powszechny. Największy wzrost występuje w grupie wiekowej 25–45 lat. Badania wskazują, że jeden egzemplarz pisma czytają średnio 2,4 osoby. 88 proc. czytelników ma wyższe wykształcenie. Subskrypcję na czytnik Kindle wykupiło 1,4 tys. osób, a aplikację mobilną 2,6 tys.

Wydawca zaryzykował więc i od października br. zwiększył nakład z 43 do 50 tys. egz. – Z grubsza mamy rozpracowane, gdzie dodatkowe egzemplarze skierować. Przez kilka tygodni będziemy analizować, jak się ten nakład rozchodzi – mówi Piotr Mucharski.

Jerzy Sadecki

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.