Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2017

Lekcja czytania

„Tygodnik Powszechny” do pupilów dobrej zmiany nie należy, a od jej nastania ma się coraz lepiej

Wzrosty są znaczące i od jakiegoś czasu stałe. W kwietniu br. – 15 proc. rok do roku, w maju – 16 proc., w całym pierwszym półroczu – 13 proc. „Tygodnik Powszechny” był jedynym tygodnikiem opinii, który w sześciu miesiącach tego roku zwiększył średnią sprzedaż wobec ub.r. Wprawdzie w całkowitej sprzedaży daleko mu do „Polityki”, „Newsweek Polska” czy „Sieci Prawdy”, ale gdy tym tytułom spada, krakowskiemu rośnie. I to w czasach dobrej zmiany, której ulubieńcem nie jest.

– Lepiej zaczęło się już dziać, gdy w kwietniu 2014 roku zmieniliśmy format na A4 z kolorową okładką. Wyraźne i stałe wzrosty sprzedaży obserwujemy jednak od początku 2016 roku – informuje redaktor naczelny Piotr Mucharski. Trendu nie powstrzymała podwyżka ceny z 6,90 do 7,90 zł.

W 2014 roku średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Powszechnego” wynosiła 18 035 egz., a w połowie br. – 23 270 egz., czyli 30 proc. więcej (wszystkie dane ZKDP). – W sierpniu mieliśmy już ponad 24 tysiące średniej sprzedaży. Do tego należy doliczyć 10–11 tysięcy płatnych dostępów do strony internetowej i wersji cyfrowych – podkreśla Jacek Ślusarczyk, prezes zarządu spółki Tygodnik Powszechny. Największy wzrost występuje w grupie wiekowej 25–45 lat. Badania wskazują, że jeden egzemplarz pisma czytają średnio 2,4 osoby. 88 proc. czytelników ma wyższe wykształcenie. Subskrypcję na czytnik Kindle wykupiło 1,4 tys. osób, a aplikację mobilną 2,6 tys.

Wydawca zaryzykował więc i od października br. zwiększył nakład z 43 do 50 tys. egz. – Z grubsza mamy rozpracowane, gdzie dodatkowe egzemplarze skierować. Przez kilka tygodni będziemy analizować, jak się ten nakład rozchodzi – mówi Piotr Mucharski.

Jerzy Sadecki

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.