Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2017

Lekcja czytania

„Tygodnik Powszechny” do pupilów dobrej zmiany nie należy, a od jej nastania ma się coraz lepiej

Wzrosty są znaczące i od jakiegoś czasu stałe. W kwietniu br. – 15 proc. rok do roku, w maju – 16 proc., w całym pierwszym półroczu – 13 proc. „Tygodnik Powszechny” był jedynym tygodnikiem opinii, który w sześciu miesiącach tego roku zwiększył średnią sprzedaż wobec ub.r. Wprawdzie w całkowitej sprzedaży daleko mu do „Polityki”, „Newsweek Polska” czy „Sieci Prawdy”, ale gdy tym tytułom spada, krakowskiemu rośnie. I to w czasach dobrej zmiany, której ulubieńcem nie jest.

– Lepiej zaczęło się już dziać, gdy w kwietniu 2014 roku zmieniliśmy format na A4 z kolorową okładką. Wyraźne i stałe wzrosty sprzedaży obserwujemy jednak od początku 2016 roku – informuje redaktor naczelny Piotr Mucharski. Trendu nie powstrzymała podwyżka ceny z 6,90 do 7,90 zł.

W 2014 roku średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Powszechnego” wynosiła 18 035 egz., a w połowie br. – 23 270 egz., czyli 30 proc. więcej (wszystkie dane ZKDP). – W sierpniu mieliśmy już ponad 24 tysiące średniej sprzedaży. Do tego należy doliczyć 10–11 tysięcy płatnych dostępów do strony internetowej i wersji cyfrowych – podkreśla Jacek Ślusarczyk, prezes zarządu spółki Tygodnik Powszechny. Największy wzrost występuje w grupie wiekowej 25–45 lat. Badania wskazują, że jeden egzemplarz pisma czytają średnio 2,4 osoby. 88 proc. czytelników ma wyższe wykształcenie. Subskrypcję na czytnik Kindle wykupiło 1,4 tys. osób, a aplikację mobilną 2,6 tys.

Wydawca zaryzykował więc i od października br. zwiększył nakład z 43 do 50 tys. egz. – Z grubsza mamy rozpracowane, gdzie dodatkowe egzemplarze skierować. Przez kilka tygodni będziemy analizować, jak się ten nakład rozchodzi – mówi Piotr Mucharski.

Jerzy Sadecki

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.