Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2017

Fakty są podstawą

Nie jestem pierwszą osobą, która odkryła, że Jacek Hugo-Bader koloryzuje w swoich reportażach – z Ludwiką Włodek rozmawia Elżbieta Rutkowska

W „Krytyce Politycznej” napisała Pani, że w żadnej redakcji nikt nigdy nie sprawdził, czy Pani rozmówcy istnieją i czy to, o czym Pani opowiada, rzeczywiście miało miejsce. To źle?

Uważam, że źle. Nigdy nie zmyślałam, ale autor powinien się liczyć z tym, że ktoś go sprawdzi. Nie chodzi mi o to, żeby przenicować każdy tekst i robić jak „The New Yorker”, który dzwoni do wszystkich rozmówców dziennikarza, „czy powiedział pan to i to”, albo do osoby trzeciej, by zapytać, czy coś takiego w ogóle jest możliwe. Jednak w polskich mediach jest za dużo nieścisłości i błędów. Jak się patrzy, jakie drobiazgi są prostowane w niektórych zachodnich gazetach…

Są dwie szkoły w kwestii sprostowań. Nie prostujemy, bo to obniży wiarygodność – albo przeciwnie, prostujemy, bo…

…to ją podwyższa. Nie chcę toczyć wojny ze wszystkimi, ale polska szkoła reportażu za daleko poszła w dowolnym interpretowaniu i przekształcaniu rzeczywistości. Nie jest tak, że wszyscy reporterzy zmyślają. Lecz zbyt dużo prawdy przegrywa z efektem.

W dyskusji o polskim reportażu, jaka pod koniec 2016 roku przeszła przez media, Wojciech Tochman stwierdził, że gromy na reporterów odnoszących sukcesy miotają ci, którzy nie mogą się pochwalić dużymi osiągnięciami.

Wielokrotnie słyszałam takie uwagi.

Elżbieta Rutkowska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.