Wydanie: PRESS 05-06/2017

Dziennikarskie plemiona 2

(Link do całej grafiki zmieściliśmy niżej)

Znudzony rankingami popularności kont na Twitterze, w których za kryterium przyjmuje się liczbę osób obserwujących czyjeś konto, postanowiłem zbadać, jak naprawdę dzielą się dziennikarze, którzy korzystają z Twittera

Gdy 15 grudnia ub.r. tuż po godz. 10 Krzysztof Skórzyński, reporter „Faktów” TVN, opublikował na Twitterze: „Szanowni Państwo, pewnie Was to nie obchodzi, piszę informacyjnie: PiS zdecydowało o radykalnym ograniczeniu dostępu dziennikarzy do sejmu”, to nic nie zapowiadało, jak wiele wydarzy się w ciągu następnych dni.

Nazajutrz, gdy pod hasłami obrony mediów opozycja parlamentarna zaczęła w Sejmie blokować mównicę, na Twitterze aktywność polskich dziennikarzy wzrosła do rzadko spotykanego poziomu – 1 tys. tweetów na godzinę. W ciągu całego dnia, średnio co minutę, dziennikarze na Twitterze publikowali sześć tweetów.

Za podstawę obecnego badania przyjąłem tweety zebrane w okresie od 6 grudnia 2016 do 20 marca 2017 roku.

Press
Press

Twitterowe plemiona (kliknij)

Stanisław M. Stanuch

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.