Wydanie: PRESS 10/2016
Ranking agencji PR
Od dwóch lat agencje PR korzystają na tym, że w czasach niepewności politycznej rośnie zainteresowanie analizami i doradztwem komunikacyjnym firm z branż wrażliwych.
Tworzenie lub rozwijanie działów digital wykorzystujących w komunikacji z konsumentami i otoczeniem klientów głównie media społecznościowe to najczęściej wymieniane przez właścicieli agencji public relations działania tych firm podejmowane w ostatnim czasie. – Klienci coraz bardziej potrzebują kompleksowej obsługi: klasyczny PR to podstawa, ale połączony z doradztwem strategicznym i e-PR. Kampanię informacyjną buduje się dzisiaj nie tylko na podstawie tradycyjnych mediów, do których zalicza się już dziś także portale internetowe, lecz przy szerokim uwzględnieniu social mediów – podkreśla Ignacy Krasicki, prezes agencji AM Art-Media. Wtórują mu właściciele innych agencji PR, przyznając, że od ok. dwóch lat znacząco wzrosło zainteresowanie klientów komunikacją i budowaniem wizerunku przy wykorzystaniu możliwości social mediów. – Powstały agencje digitalowe i okazało się, że ich działania są efektywne, a klienci agencji PR zaczęli tam przenosić część swoich budżetów. Agencje PR wyłapały ten trend i poszerzają swoją ofertę i kompetencje w zakresie social mediów – wyjaśnia Alicja Wysocka-Świtała, partner w Clue PR.
Skutki zwiększania kompetencji agencji PR w obszarze komunikacji widać po wynikach finansowych firm, które wzięły udział w 11. edycji rankingu agencji public relations według przychodów ogółem – tym razem za 2015 rok.
Joanna Sędek
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter