Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 10/2016

Kopiuj, wklej, sprzedaj

Redaktor magazynu poradnikowego musi umieć śledzić internet i konkurencję. A potem je kopiować.

Byłam naiwna – mówi o przejściu z wydawnictwa Y do wydawnictwa X była naczelna jednego z magazynów poradnikowych. – Obiecywali pismo autorskie, mój wpływ na szatę graficzną i tematykę. Ściągnęłam ekipę, dyrektora artystycznego po najlepszej uczelni w kraju. Rozrysowaliśmy pismo graficznie, tematycznie, zdjęciowo. I się zaczęło – opowiada.

Najpierw dyrektor wydawnicza krytykowała layout jako zbyt rozmyty, ze zbyt dużą ilością światła. Bo „nie stać nas na marnowanie miejsca, każdy akapit powinien być wypełniony tekstem, nie może być zwisów”. Potem zaczęło się zwalanie tematów na sesje zdjęciowe. Albo były zbyt ekstrawaganckie, np. sesja modowa z udziałem gwiazd zamiast zgranej mody dla mamy i córki. Albo za drogie, np. ucieczka od ogranych tematów na Boże Narodzenie, czyli na stronach turystycznych coś innego niż obowiązkowe zdjęcia z Jerozolimy pod hasłem: „Tu się urodził Jezus”. Albo sesje były niemożliwe do realizacji z powodów finansowych, ponieważ w tym wydawnictwie działy kulinarne, podróżnicze czy wnętrzarskie korzystały ze zdjęć z zagranicznej centrali. Taki oblig. I dotyczyło to nie tylko pisma redaktor naczelnej tytułu poradnikowego, ale też innych pism wydawanych przez koncern.

Zdarzały się zakłócenia w komunikacji między wszystkimi tytułami i wówczas w kilku w tym samym czasie pojawiały się identyczne ilustracje. – Miałam taki problem i to kilka godzin przed zsyłką do drukarni. Na łeb na szyję musieliśmy wymieniać zdjęcia i przepisy – wspomina redaktor naczelna. – Ale nie to było najgorsze. Po jakimś czasie zaczęłam dostawać sygnały, że mogłabym, zamiast wyczerpywać się wymyślaniem czegoś nowego, zacząć powielać dawne tematy i pomysły z wydawnictwa Y. Kiedy mówiłam, że to nieetyczne, słyszałam, że przecież wszyscy tak robią. Przy czym to nie znaczy, że kopiują. Oni się inspirują – kończy.

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.