Wydanie: PRESS 10/2016
Podróżnicze longsellery
Nie ma definicji książki podróżniczej, a że się dobrze sprzedaje, to wydawcy wrzucają wszystko do jednego worka.
Przez ponad godzinę w sali warszawskiej Kinoteki podróżniczka Elżbieta Dzikowska opowiadała o wyprawach, które odbyła wraz z dziennikarzem Tonym Halikiem, który był jej mężem i z którym wspólnie przez lata prowadziła m.in. program telewizyjny „Pieprz i wanilia”. Jej historiom z dalekich krajów przysłuchiwała się grupa kilkudziesięciu osób uczestniczących w pierwszym Festiwalu Podróżników National Geographic. Chwilę później w tej samej, niemal 300-osobowej sali kinowej zainteresowanie kolejnym spotkaniem było tak duże, że zabrakło miejsc siedzących. Odbywał się tam bowiem panel dyskusyjny z udziałem blogerów-podróżników. Na scenie zasiedli: Łukasz Supergan oraz autorzy blogów Kajtostany, Busem Przez Świat, Paragon z Podróży. Cóż, popularność blogerów wzbudza większe zainteresowanie czytelników niż podróżniczka z wieloletnim doświadczeniem i dużą wiedzą. Nie dziwi zatem fakt, że wydawcy chętnie wydają książki podróżników-celebrytów. Ekipa Busem Przez Świat ma ponad 91 tys. fanów na Facebooku i ponad 19 tys. subskrybentów na kanale YouTube. Czterotysięczny nakład debiutanckiej książki „Busem przez świat. Wyprawa pierwsza” Karola Lewandowskiego, współprowadzącego blog Busemprzezswiat.pl, sprzedano więc bez problemu. Wydawnictwo Sine Qua Non dodrukowało jeszcze 6 tys. egz., a idąc za ciosem, wiosną br. wydało drugą pozycję tego autora: „Busem przez świat. Ameryka za 8 dolarów”, która wystartowała od nakładu 10 tys. egz.
Iga Kołacz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter