Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 05/2016

Rządzę twardą ręką

(fot. Adam Guz/Press)

- Twardą ręką nie znaczy, że po męsku. Ogromną wagę przykładam do dotrzymywania terminów i jakości - mówi Agnieszka Kosik, CEO domu mediowego MediaCom Warszawa, zdobywczyni tytułu AdMan Roku 2015.

Zaczynała Pani w Optimum Media OMD jako media planner. Czy jest coś w biznesie domów mediowych, co od tamtego czasu się nie zmieniło?

Naszym podstawowym zadaniem nadal jest planowanie i zakup mediów. To my dbamy o to, żeby komunikacja reklamowa dotarła do odpowiedniego odbiorcy. Esencja naszej pracy jest niezmienna – to, co się zmieniło, to sposób, w jaki to robimy. Teraz możemy planować o wiele dokładniej, ponieważ mamy więcej danych i lepsze narzędzia badawcze. A największą zmianą jest to, że dziś coraz częściej nie tylko dystrybuujemy komunikat reklamowy, ale często mamy wpływ na jego kreację – bo wiemy, który komunikat zadziała lepiej. Potrafimy też zmierzyć jego skuteczność.

Uważa Pani, że to domy mediowe zaczynają teraz odgrywać wiodącą rolę w komunikacji? Nie tylko z racji takiego zasobu posiadanej wiedzy, ale także z tytułu budżetów – większych niż trafiające do agencji reklamowych?

Nie chodzi o wielkość budżetu, ale o coraz bardziej skomplikowany ekosystem kanałów komunikacji i naszą odpowiedzialność za jego efektywne i skuteczne zaplanowanie. Na produkcję zwykle przeznaczane jest kilkanaście procent kosztów kampanii, a reszta inwestowana jest w media, zatem w naturalny sposób znaczna odpowiedzialność spoczywa na naszych barkach. Dodam, że jeśli treść i kreacja nie są trafione, to można zainwestować dwa i trzy razy więcej w jego ekspozycję w mediach, a one nadal nie przekonają odbiorców do zmiany zachowania.

Rozumiem, że domy mediowe mają teraz narzędzia i możliwości, by ten komunikat nie tylko plasować w mediach, ale także kreować?

Raczej – dysponując wieloma różnymi danymi – sprawdzić, czy ma on szanse zadziałać. Narzędzia digitalowe pozwalają na to, by sprawdzić to szybko i precyzyjnie. Możemy przewidzieć, czy wywoła zachowania pożądane w tej kampanii, czy też nie. I wszystko to w czasie rzeczywistym. Kiedy przygotowujemy kampanię digitalową, możemy na bieżąco sprawdzić, jaka kreacja działa lepiej, a która gorzej w danej grupie docelowej. Nasza reakcja może być bardzo szybka.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.