Wydanie: PRESS 05/2016
Prasowy Mendelejew
Najwięksi wydawcy prasy ze zdumieniem obserwują, jak AVT-Korporacja stopniowo sięga po ich potencjalnych czytelników. Według KRS w 2014 roku spółka ta miała prawie 25 mln zł przychodu, a jej zysk netto wyniósł 113,7 tys. zł.
AVT-Korporacja? Proszę przypomnieć ich tytuły – mówi zakłopotany dyrektor wydawniczy jednego z koncernów medialnych.
Podobnie reagują redaktorzy naczelni pism czy media plannerzy.
Gdybym miała w odpowiedzi wymieniać tytuły z portfolio AVT-Korporacji, moi rozmówcy przy 20. pewnie mieliby dość. Ta warszawska spółka urzędująca w biurowcu na Białołęce wydaje blisko 40 pism o zasięgu ogólnopolskim. Z tego ponad 20 to miesięczniki, dwumiesięczniki i kwartalniki, pozostałe to roczniki i wydania specjalne.
Tematyka obejmuje pięć segmentów: Budownictwo i wnętrza, Elektronika i automatyka, Muzyka i dźwięk, Edukacja i hi-tech, Rodzina. Do najbardziej znanych należą miesięczniki „Budujemy Dom”, „Czas na Wnętrze”, „Gitarzysta”, „Elektronika Praktyczna”, „Digital Camera Polska”, „T3”, „Good Food”. Ponieważ jednak pisma AVT-Korporacji nie należą do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, wiarygodnych danych o ich sprzedaży nie ma. Według wydawcy nakłady nie przekraczają 50 tys. egz., kilkanaście pism ma nakład powyżej 40 tys. egz., inne po kilka lub kilkanaście tysięcy.
Jak podaje wydawca, treści jego magazynów docierają do ponad 1,5 mln czytelników. Równolegle pod markami tytułów działa 41 serwisów internetowych, z czego największy – Budujemydom.pl – ma 1 mln użytkowników.
Małe zainteresowanie największych wydawców tą spółką wynika nie tylko z niskich nakładów pism AVT-Korporacji, ale też z faktu, że właściciele tego wydawnictwa nie zabiegają o uwagę środowiska. Jednak ono zaczyna ich coraz bardziej dostrzegać.
Iga Kołacz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter