Wydanie: PRESS 05/2016
Reportaż jak serial
Mówiono o nich „papierowe dinozaury”, a to oni stworzyli innowacyjny pomysł na treści w Internecie. W niespełna dwa miesiące zebrali – w formie subskrypcji na przyszły abonament – 80 tys. euro, które przeznaczyli na stworzenie witryny.
Gdy w ub.r. odchodzili z „Libération”, komentowano, że dziennik opuszcza ośmiu najbardziej zwariowanych dziennikarzy. Odchodzą „papierowe dinozaury” – mówiono w środowisku, sugerując, że zbuntowana ósemka nie akceptuje internetowego wirażu, w jaki chce wejść z dziennikiem nowy właściciel. Tymczasem podejrzani o antyinternetowe postawy byli reporterzy „Libération” twierdzą dziś, że opuścili redakcję, ponieważ wszyscy zgadzali się, iż przyszłość reportażu jest właśnie w Internecie. Że trzeba stworzyć platformę typu pure player, na której publikowane będą wyłącznie reportaże i do których dostęp będą mieli tylko płacący abonament. Stworzyli więc serwis Les Jours (czyli: Dni) – pierwszą francuską platformę internetową z reportażami, która w dodatku powstaje dzięki pieniądzom uzyskanym z crowdfundingu, finansowania społecznościowego i w której nie będzie reklamy.
Mariusz Kowalczyk, France 2
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter