Wydanie: PRESS 03/2016
Ja i prezydent
Na pierwszym planie pewnie stoi, jak zwykle elegancko ubrany, Marek Magierowski, świeżo upieczony dyrektor biura prasowego kancelarii prezydenta Andrzeja Dudy. W tle wyłania się prezydent Andrzej Duda. Wyglądają, jakby na moment zamienili się rolami. Zdjęcie wykonano 28 grudnia ub.r. w Pałacu Prezydenckim na konferencji związanej z podpisaniem nowelizacji ustawy o Trybunale Konstytucyjnym. Tym razem dziennikarzy zaproszono – inaczej niż z 3 na 4 grudnia, gdy o nocnym ślubowaniu sędziów TK mediów nie poinformowano. Co Magierowski tłumaczył potem „późną porą”. – Na tym polega rola rzecznika: musi znaleźć uzasadnienie dla błędnych decyzji politycznych – stwierdza Krzysztof Skórzyński z TVN.
Charakterystyczne, że wspomnianym zdjęciem zilustrowano wywiad w „Tygodniku do Rzeczy”, który z Magierowskim zrobił niedawno były europoseł Marek Migalski. Pierwszy był do niedawna dziennikarzem tego tygodnika, drugi jest jego publicystą. Zamienili się rolami. Nie rozmawiają jednak o polityce Andrzeja Dudy – lecz o samym Magierowskim. Czuć, że Migalskiego fascynuje nagła przemiana Magierowskiego z dziennikarza myślącego racjonalnie w wykonawcę politycznych zleceń.
Zaś Magierowski mówi mu wprost: „Kiedy pisywałem krytyczne artykuły wobec rządzących, to wielu moich kolegów mówiło mi: »No, mądralo, może byś sam poszedł do polityki i coś zrobił, by było lepiej«”. Więc on uznał, że skoro „w dziennikarstwie zrobił już wszystko, co miał do zrobienia”, to jako polityk (tak o sobie mówi) pomoże prezydentowi.
– Ten wywiad jasno pokazuje, że Magierowski traktuje obecną funkcję jako most, który ma go przerzucić do świata polityki. Odnoszę wrażenie, że on nie rozumie, kim jest rzecznik prasowy – uważa Anna Adamus-Matuszyńska, socjolog, specjalista ds. PR z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
– Dobry rzecznik ma spełniać pewne funkcje służebne wobec podmiotu, który reprezentuje. Dziennikarze mają z tym problemy. Widać to i u Marka Magierowskiego, jak się w tym gubi. Imponuje mu, że ma wpływ na prezydenta – ocenia z kolei Adam Łaszyn, prezes agencji Alert Media Communications.
Daria Różańska
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter