Burza medialna wokół Ewy Wrzosek  |  Nagroda jubileuszowa w Polskim Radiu  |  Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Burza medialna wokół Ewy Wrzosek  |  Nagroda jubileuszowa w Polskim Radiu  |  Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Burza medialna wokół Ewy Wrzosek  |  Nagroda jubileuszowa w Polskim Radiu  |  Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03/2016

Ja i prezydent

Na pierwszym planie pewnie stoi, jak zwykle elegancko ubrany, Marek Magierowski, świeżo upieczony dyrektor biura prasowego kancelarii prezydenta Andrzeja Dudy. W tle wyłania się prezydent Andrzej Duda. Wyglądają, jakby na moment zamienili się rolami. Zdjęcie wykonano 28 grudnia ub.r. w Pałacu Prezydenckim na konferencji związanej z podpisaniem nowelizacji ustawy o Trybunale Konstytucyjnym. Tym razem dziennikarzy zaproszono – inaczej niż z 3 na 4 grudnia, gdy o nocnym ślubowaniu sędziów TK mediów nie poinformowano. Co Magierowski tłumaczył potem „późną porą”. – Na tym polega rola rzecznika: musi znaleźć uzasadnienie dla błędnych decyzji politycznych – stwierdza Krzysztof Skórzyński z TVN.

Charakterystyczne, że wspomnianym zdjęciem zilustrowano wywiad w „Tygodniku do Rzeczy”, który z Magierowskim zrobił niedawno były europoseł Marek Migalski. Pierwszy był do niedawna dziennikarzem tego tygodnika, drugi jest jego publicystą. Zamienili się rolami. Nie rozmawiają jednak o polityce Andrzeja Dudy – lecz o samym Magierowskim. Czuć, że Migalskiego fascynuje nagła przemiana Magierowskiego z dziennikarza myślącego racjonalnie w wykonawcę politycznych zleceń.

Zaś Magierowski mówi mu wprost: „Kiedy pisywałem krytyczne artykuły wobec rządzących, to wielu moich kolegów mówiło mi: »No, mądralo, może byś sam poszedł do polityki i coś zrobił, by było lepiej«”. Więc on uznał, że skoro „w dziennikarstwie zrobił już wszystko, co miał do zrobienia”, to jako polityk (tak o sobie mówi) pomoże prezydentowi.

– Ten wywiad jasno pokazuje, że Magierowski traktuje obecną funkcję jako most, który ma go przerzucić do świata polityki. Odnoszę wrażenie, że on nie rozumie, kim jest rzecznik prasowy – uważa Anna Adamus-Matuszyńska, socjolog, specjalista ds. PR z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

– Dobry rzecznik ma spełniać pewne funkcje służebne wobec podmiotu, który reprezentuje. Dziennikarze mają z tym problemy. Widać to i u Marka Magierowskiego, jak się w tym gubi. Imponuje mu, że ma wpływ na prezydenta – ocenia z kolei Adam Łaszyn, prezes agencji Alert Media Communications.

Daria Różańska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.