Wydanie: PRESS 03/2016
Miasto Archipelag na półmetku
Droga
Na początku był strach – jak to będzie. Czy tak długa podróż przez jesienno-zimową Polskę mniejszych miast zaowocuje odpowiedziami na pytania, które znalazły się w fundamentach projektu. Czy narzędzia, które sobie wymyśliliśmy do opowiedzenia tej historii – o byłych miastach wojewódzkich, których rola w 1999 roku została zredukowana do rangi powiatu – okażą się skuteczne? Chcieliśmy się dowiedzieć, jak się tam żyje, bo przestały nam wystarczać stereotypy, jakimi obrosły. Największy z nich to taki, że to ośrodki, z których się ucieka. A kto tego nie robi, to pewnie poniósł jakąś życiową porażkę. Nic też nie wynika z powtarzanej jak mantra informacji, że Suwałki to polski biegun zimna, a w Wałbrzychu są biedaszyby. Że Płock to Orlen, Włocławek to Anwil, a Piła to rogacz, który „na wieżowcu wita jeleni”. Te klisze tylko zaciemniały obraz. Trzeba ich było unikać i koncentrować się na tym, co jest poza nimi.
Autor: Filip Springer
Kamil Bałuk, Olga Gitkiewicz, Filip Springer
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter