Wydanie: PRESS 03/2016
Wizerunek na pół etatu
W przeczytanej szybko informacji prasowej od sieciowej agencji zabrakło mi ważnych danych o startujących właśnie działaniach dla jej dużego klienta. Wysłałam już e-mail z dodatkowymi pytaniami do PR-owca obsługującego tę agencję – gdy zauważyłam, że w pośpiechu przeoczyłam tę informację, ukrytą na końcu tekstu. Jeszcze nie zdążyłam przeprosić PR-owca za swoje roztargnienie, gdy odpowiedział: „Bardzo przepraszam, ale klient tych informacji nie ujawnia”.
Właściwie mnie to nie zdziwiło – dobrze, że w ogóle odpisał. Standardem jest bowiem, że agencyjny PR-owiec wysyła e-mail z uprzejmym zakończeniem „W razie pytań – jestem do dyspozycji” i nie odpowiada już ani na e-maile, ani na telefony.
Jednak wciąż dziwią informacje przysyłane z profesjonalnych agencji reklamowych, zajmujących się przecież umiejętnym komunikowaniem nam czegoś, w których są np. takie zdania: „Wypromujcie to. Podajcie link. Ustawcie jako stronę startową na kompach... nie wiem co jeszcze... Niech to ludziska zobaczą!” albo „W załączeniu przesyłam komunikat prasowy. Jego treść może być publikowana”.
Problemem jest kolokwialny lub bełkotliwy język komunikatu, nierzadkie są rażące błędy ortograficzne i językowe, wysyłane przez PR agencji reklamowych informacje często świadczą o ubogim słownictwie autora (w niedawno otrzymanej na zaledwie 1 tys. znaków aż 11 razy padło określenie „specjalizuje się”).
PR-owcy agencji reklamowych nie tylko często źle piszą, ale mają też problemy z nawiązywaniem relacji wewnątrz firmy, z dziennikarzami, a nawet z kontaktami z przełożonymi. PR-owiec dużej sieciowej agencji odmówił nam podania informacji do rubryki podsumowującej najważniejsze zmiany personalne w branży, motywując to brakiem zgody szefa agencji. A potem ów szef podczas spotkania z dziennikarzem zarzucił mu, że w naszej rubryce nie zauważyliśmy tak istotnej zmiany, jaka zaszła w jego agencji...
Agata Małkowska-Szozda
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter