Wydanie: PRESS 12/2015

Social media: czas na treści

Hasło „Kto ma media, ten ma władzę” odchodzi do lamusa. Dzisiaj kto ma ruch, ten ma władzę, pieniądze i... media.

Facebook, Google, Apple i Twitter mogą za chwilę przejąć to, co w mediach tradycyjnych najwartościowsze, czyli informacje i artykuły – jednym słowem: treści. Stać się tak może za sprawą distributed content, w dużym skrócie: technologii, które umożliwią serwisom internetowym mediów lepiej, szybciej i wygodniej publikować materiały w sieciach społecznych, a czytelnikom dadzą komfort szybszego ich wyświetlania na smartfonach.

Liczby wskazują trend

Kluczem do zrozumienia zmian w internetowych newsach jest statystyka. Na początku 2015 roku amerykański instytut Pew Research Center opublikował raport z badania pokazującego, w jaki sposób internauci docierają do najważniejszych newsów tworzonych przez współczesne media. Wynika z nich, że dla przeważającej części (63 proc.) korzystających z Facebooka i Twittera właśnie serwisy te są miejscem, gdzie czytają wiadomości na aktualne tematy polityczne czy społeczne. Co ciekawe, analitycy Pew podkreślają, że liczba ta od 2013 roku systematycznie wzrasta i nie wynika to ze zwiększania się bazy użytkowników tych serwisów, tylko z faktu, że coraz więcej z nich dociera do newsów, będąc na Facebooku lub Twitterze.

Stanisław M. Stanuch

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.