Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 12/2015

Amerykanie w Brukseli

Politico zrewolucjonizowało sposób pisania o kulisach władzy w Waszyngtonie. Teraz tak samo próbuje przeorać świat brukselskiej biurokracji.

Polscy czytelnicy dowiedzieli się o portalu Politico w październiku 2014 roku, gdy na jego łamach ukazał się wywiad z Radosławem Sikorskim. Były już wtedy szef dyplomacji ujawnił, że Donald Tusk przynajmniej cztery lata wcześniej usłyszał od Władimira Putina zaproszenie do podziału Ukrainy i miał je zignorować. W Polsce odczytano to jako wiedzę ówczesnego premiera o planowanej aneksji Krymu i interpretowano jako zdradę stanu. Nie taka była intencja Sikorskiego, inaczej też zrozumiał jego słowa prowadzący wywiad Ben Judah. Ale skandal wybuchł – a przy okazji wyszły na jaw dwa fakty.

Po pierwsze, że amerykańskie dziennikarstwo nie zna pojęcia autoryzacji. Czyli stosowanego powszechnie w Polsce zwyczaju kastrowania przez udzielających wywiad własnych słów, zanim ukażą się w druku. Po drugie, że Politico jest opiniotwórczym medium. Tak przedstawiało to otoczenie Sikorskiego, bo trzeba było jakoś wyjaśnić sytuację, w której najważniejszy wywiad z przełomową informacją udzielany jest nie polskiej redakcji ani nawet nie prestiżowemu europejskiemu tytułowi – tylko nieznanemu portalowi, którego doniesieniami żyje cały Waszyngton.

Lecz akurat w tym samym czasie amerykańscy właściciele Politico ogłosili, że tworzą spółkę z niemieckim gigantem medialnym Axel Springer, więc i w Polsce wiadomo już było, że na europejskim rynku medialnym dzieje się coś ważnego.

Anna Słojewska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.