Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 12/2015

Eksperci do mediów

Chcąc być znanym ekspertem w tematyce naukowej, nie należy stosować się do zasady „Siedź w kącie, a znajdą cię”.

Cześć. Piszę, bo wiem, że ostatnio współpracujesz z »Press«” – tak zaczęła się wiadomość, którą niedawno dostałem na Facebooku od dr. Mateusza Zimnocha, znajomego ze studiów. Mimo że edukację zaczynaliśmy razem, to on okazał się pilniejszym uczniem i kilka miesięcy temu obronił doktorat na Uniwersytecie Warszawskim. „W przyszły piątek w Warszawie będzie konferencja dotycząca projektu badawczego związanego z mową nienawiści w mediach. Nie wiem, czy to dla Ciebie interesujące, ale pomyślałem, że prześlę link do szczegółowych informacji” – tłumaczył dr Zimnoch.

Trzeba wejść w obieg

Mimo że media, a szczególnie telewizyjne kanały informacyjne i publicystyczne audycje radiowe potrzebują wielu ekspertów do komentowania na każdy temat (chociaż głównie polityki), od lat widzimy i słyszymy w tej roli te same osoby. Dyżurnym seksuologiem jest prof. Zbigniew Lew-Starowicz, językoznawcami prof. Jan Miodek i prof. Jerzy Bralczyk, socjologami prof. Janusz Czapiński czy prof. Ireneusz Krzemiński, a tematy naukowe często komentuje ktoś związany z Centrum Nauki Kopernik.

– W środowisku akademickim są postaci nadmiernie eksploatowane w mediach. Mówię tylko o samej częstotliwości ich pojawiania się, bo czasem mówią sensownie, a czasem nie – uważa dr hab. Jan Sowa, socjolog z Uniwersytetu Jagiellońskiego. I dodaje: – Pracowałem przez rok w mediach i wiem, jak to działa. Gdy potrzebuje się socjologa, psychologa, kulturoznawcy czy ekonomisty, prosi się często najpierw kolegów i koleżanki z redakcji o pomoc, a oni dają kontakty, które już mają w swoich telefonach lub skrzynkach e-mailowych.

Jakub Mejer

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.