Wydanie: PRESS 05/2015
Przyciągnąć miejscem
Pod ziemią, na środku jeziora czy pustyni – lokalizacja wygrywa event.
– Lokalizację dobiera się po poznaniu celu eventu, grupy docelowej i po stworzeniu koncepcji kreatywnej wydarzenia. Musi być spójna z pomysłem i charakterem grupy – mówi Marta Dunin-Michałowska. Dobrym pomysłem może być wysłanie grupy młodych mężczyzn na obóz integracyjny do lasu, ale nie sprawdziłoby się to zupełnie w przypadku biznesmenów wysokiego szczebla. Jeśli firma chce wysoko pozycjonować swój wizerunek w oczach kluczowych klientów, event powinien się odbyć w eleganckiej lokalizacji, np. w Łazienkach Królewskich, pałacu Sobańskich czy pałacu w Wilanowie.
Ważne jest także, aby zleceniodawca zaznaczył obszar, w którym chce się rozwijać, np. sport lub kultura – należy to uwzględnić podczas organizacji eventu. – Gdy klient powie nam: teraz chcemy zaistnieć w świecie muzycznym, zapraszamy na przykład zagraniczną gwiazdę. Jeśli z badań wynika, że powinien zainwestować w sport, organizujemy turniej piłkarski. Jeżeli natomiast interesuje go target miłośników sztuki, możemy zrobić coś niebywałego w teatrze – wylicza Paweł Maria Kwiatkowski, prezes zarządu STX Jamboree.
Wybierając miejsce, należy też uwzględnić otoczenie i opinię o okolicy. Bo np. na warszawskim prawobrzeżu nie wypada organizować eventów dla menedżerów wyższego szczebla. – Wyjście poza drugą stronę Wisły jest gorzej odbierane. Jeśli grupą docelową są menedżerowie, prezesi, to trzymamy się centrum. Praska strona Wisły jest za to idealna na imprezy młodzieżowe – mówi Ewelina Maciesza, senior event manager w agencji Polymus.
Ale to wielkość budżetu jest głównym czynnikiem wpływającym na to, gdzie event zostanie zorganizowany. Jeśli jest wysoki, a klient chce, by wydarzenie na długo zapadło w pamięć, warto wybrać niestandardowe miejsce. I np. stworzyć event na środku jeziora, jak to było w przypadku strefy VIP Zone podczas mistrzostw świata w piłce siatkowej w Starych Jabłonkach.
Daria Różańska
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter