Wydanie: PRESS 05/2015
Mobilny widz
Na smartfonach oglądamy krótkie formy wideo, na tabletach – programy, seriale i filmy.
Pasażerowie wybranych pociągów PKP Intercity od połowy kwietnia podczas podróży mogą na swoim smartfonie lub tablecie oglądać część oferty serwisu Player.pl telewizji TVN. Na razie bezpłatnie, docelowo zapłacą za dobę 4,99 zł.
I nie chodzi tylko o to, by pasażerom szybciej upłynęła podróż, zwłaszcza gdy pociąg ma opóźnienie. Dziś widzowie po prostu chcą oglądać ulubione filmy czy seriale, gdziekolwiek są, wykorzystując swoje przenośne urządzenia. – Wraz ze wzrostem popularności smartfonów i tabletów, ich rozwojem technologicznym oraz rosnącym zasięgiem szybkiego Internetu, w szczególności LTE, zapotrzebowanie na wszelkiego rodzaju rozrywkę mobilną wzrasta – tłumaczy Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu.
Z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w czerwcu 2014 roku dla UPC Polska wynika, że praktycznie połowa (49 proc.) respondentów chciałaby korzystać z telewizji mobilnej w transporcie publicznym, 41 proc. – poza domem, 33 proc. – w samochodzie. – Obserwujemy coraz większą mobilność naszych użytkowników, którzy nie muszą już siedzieć przed komputerem, by słuchać radia czy oglądać telewizję – przyznaje Michał Pluta, dyrektor zarządzający serwisów internetowych w Grupie ZPR Media.
Co ciekawe, to panie, a nie panowie, częściej deklarują, że chciałyby oglądać telewizję na urządzeniach mobilnych. W badaniu IIBR deklarowało tak 40 proc. kobiet i 28 proc. mężczyzn.
Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter