Wydanie: PRESS 05/2015
Egzekutor komorniczy
Czy zastępca szefa „Uwagi!” TVN, współpracując z komornikami, nie pozostaje w konflikcie interesów?
Dwóch asesorów komorniczych odwiedza dłużników. Zazwyczaj nie są to miłe wizyty ani rozmowy. Jednak w materiale programu „Uwaga!” TVN wyemitowanym 19 stycznia br. asesorzy wydają się profesjonalni. W kulturalny sposób zajmują dłużnikowi samochód. „Cykniemy fotki i idziemy na górę” – mówi jeden, stojąc przed blokiem dłużnika. Dłużnik jednak sam się pojawia przed klatką schodową. Pytają go, czy nie chciałby spłacić części długu. On odpowiada, że jeszcze nie zdecydował. Pouczają go więc, że nie może niszczyć samochodu, żeby nie obniżyć jego wartości, a na wezwanie komornika ma go podstawić na licytację. Żadnych krzyków, awantur, płaczu, o jakich słyszymy w podobnych sytuacjach.
„Uwaga!” wyemitowała ten materiał, gdy akurat cały kraj usłyszał o komorniku, który we wsi Kulany na Mazowszu zabrał rolnikowi ciągnik i sprzedał go w komisie. Opinia publiczna była oburzona, temat przetoczył się przez największe media. Sprawa bulwersowała szczególnie, bo okazało się, że właściciel ciągnika nie miał żadnych długów, w przeciwieństwie do sąsiada. Media zaczęły się przyglądać pracy komorników. Przypominano np. sprawę Katarzyny Walkowskiej, której komornik zabrał cztery samochody. Jej jedyną winą było to, że wynajmowała biuro w budynku, w którym wcześniej firmę prowadził dłużnik.
Jednak, jak pokazała „Uwaga!”, nie wszyscy komornicy i ich pomocnicy są tacy, jak ten, który skrzywdził mężczyznę ze wsi Kulany. Według „Uwagi!” to raczej dłużnicy starają się oszukać komorników, o czym mówią bohaterowie materiału. Asesor komornika zapewnia, że nie zdarzyło mu się jeszcze, by zajął komuś mienie bezprawnie. Po prostu profesjonaliści, świetnie przygotowani do swojej ciężkiej i niewdzięcznej pracy.
Przypadek, że kiedy media rozpisywały się o nieprofesjonalizmie komorników, w „Uwadze!” starano się pokazać, że są też normalni i uczciwi? Być może, ale...
Mariusz Kowalczyk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter