Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05/2015

Wolimy nie wiedzieć

Reakcje na newsa RMF FM o nowych odczytach z czarnych skrzynek Tu-154 pokazały, że Polacy bardziej od informacji cenią sobie święty spokój.

Wszystko zaczęło się 27 marca br. od konferencji prasowej Naczelnej Prokuratury Wojskowej, która stwierdziła, że ma nowy, pełniejszy stenogram nagrania z kokpitu Tu-154. RMF FM upublicznił pełny jego zapis, o 30 proc. obszerniejszy od dotychczasowych stenogramów i zawierający nowe informacje. Na przykład taką, że szef sił powietrznych gen. Andrzej Błasik aż do lądowania przebywał wraz z pilotami i że ktoś w kokpicie pił piwo. – RMF FM poszedł tym tropem, i dobrze. Dziennikarze zrobili, co powinni – ocenia Jan Mikruta z telewizji Polsat.

Ale politycy PiS i prawicowi dziennikarze byli innego zdania. Uznali, że to wrzuta służb, materiał powstały na polityczne zamówienie konkurencyjnej PO. – Nie zastanawialiśmy się, dla kogo będzie korzystny lub nie – tłumaczy Tadeusz Sołtys, prezes RMF FM. – Stenogram uderza w obie główne partie; obala tezę zamachu, ale ujawnia bałagan, który przyczynił się do katastrofy smoleńskiej.

Konrad Piasecki z tej samej stacji zapewniał w „Loży prasowej” (TVN 24, 12 kwietnia br.), że wątek polityczny jest absurdalny, a ujawnienie stenogramu nie miało nic wspólnego z kampanią wyborczą. – Każdego można oskarżyć, że bierze udział w kampanii wyborczej, też Jürgena Rotha, że akurat teraz wydał książkę z wątkiem dotyczącym rzekomego zamachu – zapewniał.

Nie przekonał Piotra Skwiecińskiego („W Sieci”), który ripostował, że trudno uwierzyć, iż news o obecności gen. Błasika w kabinie pilotów podczas lądowania w Smoleńsku nie miał nic wspólnego z kampanią wyborczą.

Marian Maciejewski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.