Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2014

Darmowo i z jakością

Gdzie i na jakich warunkach można znaleźć ofertę bezpłatnych zdjęć i grafik

Duże banki zdjęć z powodu wysokich cen często nie są dostępne dla niewielkich redakcji internetowych. Alternatywą dla nich mogą być witryny udostępniające fotografie i materiały graficzne za darmo. Ich oferta często nie odbiega jakością od zasobów płatnych banków. Podstawą działania tych bezpłatnych są licencje Creative Commons. Zostały one opracowane przez amerykańską organizację non profit pod tą samą nazwą po to, by pogodzić ochronę praw autorskich z ideą dzielenia się twórczością z innymi. Organizacja przygotowała cztery rodzaje licencji, które się wzajemnie uzupełniają (stosowane są w sześciu różnych kombinacjach). W zależności od serwisu licencje Creative Commons oznaczone są bezpośrednio przy wybranych zdjęciach lub w dokumencie określającym warunki użytkowania serwisu, najczęściej umieszczonym w jego stopce. Wiele serwisów opiera się na takiej licencji. Lecz część banków informację o możliwości wykorzystania zdjęć zawiera bezpośrednio w regulaminach.

Podpowiadamy, gdzie i na jakich warunkach można znaleźć najciekawszą bezpłatną ofertę zdjęciową i graficzną. Z tym że oprócz fotografii darmowych wiele wymienionych poniżej witryn do wyników wyszukiwania wplata odnośniki do zdjęć powiązanych tematycznie z poszukiwanym hasłem, ale zlokalizowanych w płatnych bankach. Tak robią np. serwis 4freephotos.com (który poniżej bezpłatnych zdjęć umieszcza boks z czterema fotografiami z płatnego Shutterstock.com) czy Freephotosbank.com. Dlatego klikając w pożądane przez nas zdjęcia, warto zwrócić uwagę na źródło ich pochodzenia.

Adrian Todorczuk

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.