Wydanie: PRESS 07-08/2014
Zbiórka od czytelników
Crowdfunding zdobywa w Niemczech coraz większą popularność. Z finansowania przez społeczność korzystają również dziennikarze
Sytuacja do ostatniej chwili była napięta. Grupa niemieckich dziennikarzy chciała w ciągu miesiąca zebrać metodą crowdfundingu 900 tys. euro potrzebnych do stworzenia magazynu internetowego „Krautreporter”. Suma ta odpowiadała liczbie 15 tys. prenumeratorów. Roczna prenumerata magazynu będzie bowiem kosztować 60 euro. Internetowy periodyk ma funkcjonować bez reklamy, być dostępny w Internecie oraz jako aplikacja na smartfony i tablety.
Aby przekonać rzesze (ang. „crowd”) do datków, inicjatorzy projektu – znani dziennikarze piszący o mediach – prowadzili obszerną kampanię na rzecz projektu. Akcja objęła media społecznościowe (na Facebooku i Twitterze projekt ma po ok. 15 tys. fanów), listy mailingowe, RSS feed i Google+. Autorzy projektu blogowali, udzielali wywiadów, pojawiali się na konferencjach, a w Berlinie zorganizowali nawet specjalne party.
11 godzin przed zakończeniem zbiórki osiągnęli cel – „Krautreporter” dysponował wymaganą liczbą prenumeratorów. Do końca akcji w piątek 13 czerwca o godz. 23.59 projekt zdobył ponad 2 tys. więcej prenumeratorów, niż wstępnie zakładano, a zebrana suma przekroczyła milion euro. To dotychczas największy dziennikarski projekt crowdfundingowy w Niemczech. Pierwsze wydanie magazynu ma się pojawić latem tego roku.
Katarzyna Domagała-Pereira
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter