Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2014

Utopia Johna de Mola

„Utopia” – nowy ekstremalny reality show autorstwa Johna de Mola – to jeden z tegorocznych sukcesów na rynku telewizyjnym

Nie, portfela i telefonu też nie można wnieść – ochroniarz jest bezlitosny. Klucze, portfel, komórka, notatnik, wszystko muszę wyciągnąć z kieszeni i zostawić przy wejściu. Gotówka, karta bankomatowa i leki – tyle można wnieść na teren „Utopii”.

Za bramą kontrola osobista. A nuż ukryłem gdzieś smartfona czy długopis. Gorzej niż na lotnisku, tyle że w „Utopii” – „unikatowym eksperymencie telewizyjnym” – boją się nie tyle terrorystów wnoszących bombę, ile gości szmuglujących prezenty dla uczestników tego programu. Bo kto się dostał do „Utopii”, o wszystko musi zadbać sam – to jedna z żelaznych zasad najnowszego reality show Johna de Mola. To jemu zawdzięczamy programy „Big Brother”, „The Voice of Poland”, „Kocham Cię, Polsko” i dziesiątki innych telewizyjnych formatów, które na zawsze zmieniły rynek i widza. W tym roku realizuje kolejną nowość: ekstremalny reality show „Utopia”, w którym uczestnicy wprowadzają się na dziewiczy teren, gdzie mają zbudować nowe społeczeństwo. Kamery śledzą ich non stop.

Holenderska telewizja komercyjna SBS6 wyemitowała pierwszy odcinek „Utopii” 6 stycznia br. Dla SBS6 była to pokerowa zagrywka – stacja od miesięcy przegrywała walkę o widzów i reklamodawców, zwłaszcza we wczesnych godzinach wieczornych. W powstanie „Utopii” i reklamę wokół formatu zainwestowano duże pieniądze. W jednym z wywiadów John de Mol przyznał, że jeśli program utrzyma się na antenie przez rok, koszty produkcji wyniosą ponad 10 mln euro. Dzięki „Utopii” SBS6 ma wrócić do gry.

„Jeśli na początku będziemy mieć półtora miliona widzów, a później zostanie 800 tysięcy, to będę bardzo zadowolony” – mówił de Mol. Jest właścicielem holdingu Talpa, który produkuje „Utopię”, oraz współwłaścicielem SBS6 (ma około jednej trzeciej udziałów).

Na sukcesie „Utopii” zależy mu więc podwójnie.

Łukasz Koterba

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.