Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 10/2012

Odświeżanie marek

Zmiana identyfikacji wizualnej jest dobrym sposobem zakomunikowania zmian wewnątrz przedsiębiorstwa – mówili uczestnicy debaty „Rebranding marek”, zorganizowanej przez „Press”

Prowadzący dyskusję Marcin Kalkhoff, szef strategii Lowe GGK, prowokacyjnie pytał Martę Życińską, dyrektor marketingu PZU, po co firma zmieniła logotyp. Przedstawicielka PZU tłumaczyła, że chodziło m.in. o to, żeby ogłosić nową strategię, czyli silniejsze zorientowanie na klienta, uproszczenie procedur i odejście od bycia „molochem”.
– A zmiana identyfikacji wizualnej jest dobrym sposobem na to, aby komunikować zmiany wewnętrzne – mówiła Życińska. Jej zdaniem konsumenci, interesując się nowym logotypem PZU, przy okazji dowiadują się, że coś się zmieniło: są nowe produkty, nowe usługi, wzrosła jakość obsługi w firmie.

Sebastian Bykowski, wiceprezes zarządu firmy Press-Service Monitoring Mediów, zwrócił uwagę na to, że nowe logo PZU wywołało sporo kontrowersji wśród internautów i spotkało się z wieloma negatywnymi ocenami. – Gros dyskusji dotyczyło tego, że nowe logo nie koresponduje ze zmianami wewnątrz firmy, ma niewiele wspólnego ze stabilnością i tradycją, którymi powinny się charakteryzować towarzystwa ubezpieczeniowe – mówił Bykowski. Przytoczył słowa stratega Krzysztofa Najdera, który porównał nowe logo PZU do proszku do prania (tekst „Czy nowe logo i »Siara« odmienią PZU? Metamorfoza za 25 mln zł”, Wyborcza.biz, 11.05.2012), uznając, że nie zawiera ono w sobie takich wartości, jak: opieka, tradycja, ciągłość, solidność i wiarygodność, a symbolizuje chęć zrobienia czegoś ładnego, wesołego, co szybko spodoba się masowemu odbiorcy.

TW

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.