Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 10/2012

Skracanie smyczy

Czy dziennikarz na internetowych forach publicznych musi reprezentować linię swojej redakcji – problem u nas nierozstrzygnięty media zachodnie już regulują

Szanuję moją pracę i pracodawcę, ale chciałbym, by i oni szanowali moją prywatność, bo Facebook nie jest w domenie TVN24.pl czy TVN.pl, a ja mam swoje zdanie na wiele kwestii i lubię je wypowiadać bez ogródek. Gdy widzę jakieś absurdy czy głupotę” – napisał w sierpniu na Facebooku Leszek Kabłak, reporter TVN 24. Wpis zilustrował infografiką z hasłem „Cenzura”. 
Była to reakcja na list dyrektora kanału Adama Pieczyńskiego, który rozesłał pracownikom stacji dziesięć wskazówek dotyczących zachowania w serwisach społecznościowych i świecie online. Ten swoisty dekalog (czyt. str. 40) przypomina np., że dziennikarze, udzielając się w serwisach społecznościowych, nie przestają reprezentować stacji. „Publikując treści w Internecie również na »swoim« profilu, nadal jesteś dziennikarzem” – przypomniał Pieczyński. W preambule szef TVN 24 zapowiedział, że pod koniec roku dokona przeglądu funkcjonowania społecznościowego dekalogu.
– Z tego wynika, że gdy ze znajomymi piję piwo przy ognisku, powinienem zachowywać się, jakbym był w pracy – komentuje złośliwie jeden z reporterów TVN 24. – Przez całe życie jest się człowiekiem, a nie dziennikarzem – dodaje. I opowiada, jak pracownicy stacji zareagowali na buntowniczy wpis Leszka Kabłaka: – Gratulowali mu odwagi, poklepywali po ramieniu. Lecz gdy dostał OPR od szefów, zaczęli mówić, że dekalog był potrzebny i nie ma nic wspólnego z cenzurą. Mimo że zdecydowana większość z nich była oburzona pouczającą formą dyrektorskiej instrukcji, zwłaszcza zapowiedzią kontroli Facebooków i Twitterów pod koniec roku.

Jan Fusiecki, Mariusz Kowalczyk

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.