Wydanie: PRESS 10/2012
Jak żyć, papierze?
Jak idą interesy amerykańskich wydawców, których dzienniki przeszły do Internetu? Nie za dobrze
Kurczący się już siódmy rok z rzędu rynek reklamowy nadal trzyma w szachu amerykańskich wydawców prasy. Większość z nich ok. 80 proc. dochodów czerpie z wydań papierowych, a reklamy w tych edycjach, mimo wielkiego nacisku kładzionego przez redakcje na rozwój produktów internetowych, wciąż zapewniają znacznie wyższe wpływy niż reklamy w sieci.
Co gorsza, statystyki przynoszą niepokojące dane dla tych, którzy marzą o szybkim zastąpieniu wpływów ze sprzedaży powierzchni reklamowej na papierze reklamami online. Z wrześniowego raportu Stowarzyszenia Amerykańskich Gazet (Newspaper Association of America) wynika, że w pierwszej połowie br. wartość reklam w dziennikach drukowanych spadła o 798 mln dol. (w porównaniu z pierwszą połową 2011 roku). W tym samym czasie wartość reklam internetowych wzrosła o 32 mln dol. (1 proc. w pierwszym kwartale i 2,9 proc. w drugim).
Innymi słowy, stratę każdych 25 dol. z wydań drukowanych rekompensował wydawcom zaledwie 1 dol. zysku ze sprzedaży reklam internetowych. W dodatku, jak wyliczyli analitycy z Instytutu Poyntera, wskaźnik ten w 2011 roku wynosił 10 do 1 i był gorszy niż w 2010 roku, kiedy wynosił 7 do 1.
Jacek Przybylski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter