Wydanie: PRESS 10/2012
Pierwsze takty Piano
Miesiąc temu polscy wydawcy w ramach wspólnego projektu zamknęli dostęp do niektórych treści w sieci, żądając za nie opłaty. Jakie są pierwsze wnioski?
Według nieoficjalnych informacji w dniu wprowadzenia płatności w ramach projektu Piano, czyli 3 września br., na 42 witrynach w nim uczestniczących abonament kupiło blisko 1 tys. internautów. Dokładnymi danymi o liczbie subskrybentów twórcy projektu mają się podzielić w październiku. Utrzymują, że pierwszy miesiąc pełnej płatnej działalności systemu Piano upłynął im bardziej na obserwacjach niż podsumowaniach. Dostęp do wybranych sekcji (w sumie 119) na swoich witrynach zamknęły: Agora – treści na 7 witrynach, Murator – na 11, Media Regionalne – na 12, Grupa Wydawnicza Polskapresse – na 8, Edytor – na 2, Ringier Axel Springer Polska – na 1 oraz Polskie Radio, które udostępnia swoją witrynę bez reklam i umożliwia słuchanie radiowych anten przez Internet w wyższej jakości. Za dostęp trzeba zapłacić 9,90 zł, jeśli wykupuje się go na tydzień, 19,90 zł – na miesiąc, 199 zł – na rok. Przedstawiciele firmy Piano Media, która prowadzi już podobne projekty na Słowacji i w Słowenii, deklarują, że w ciągu roku chcą dotrzeć w Polsce do 0,5–1,5 proc. użytkowników serwisów, które przystąpiły do Piano.
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter