Wydanie: PRESS 07/2012
Inwestycja z odroczonym zwrotem
Choć celem wydawców inwestujących w aplikacje mobilne jest na nich zarobić, na razie starają się za dużo nie stracić
O ponad jedną piątą rocznie mają w najbliższych latach rosnąć wydatki Polaków na dostęp do Internetu przez urządzenia mobilne. W 2016 roku aż 14 mln z nas ma wydawać na ten cel ponad 20 zł miesięcznie. Tak przynajmniej szacuje firma doradcza PwC w dorocznym raporcie „Global Entertainment and Media Outlook”.
Do tego spodziewanego boomu przygotowuje się starannie duża część wydawców prasowych, mocno inwestując w aplikacje mobilne. Choć na razie zarobić na nich niemal nie sposób. – W przypadku aplikacji „Dziennika Gazety Prawnej” koszt jej wytworzenia zwrócił się dzięki sprzedaży zaledwie trzech dedykowanych reklam – mówi Adam Czeczuk, prezes spółki Infor IT. Tyle że rynek reklamy mobilnej w Polsce dopiero raczkuje. A żeby pozyskać reklamodawców do aplikacji prasowych, trzeba najpierw zdobyć stałą grupę mobilnych odbiorców. To zaś nie jest takie proste.
Adrian Todorczuk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter