Wydanie: PRESS 07/2012
Ameryka porzuca CNN
Kiedy zabrakło ekskluzywnych informacji, rzetelność i dążenie do obiektywizmu przestały być atutami telewizji informacyjnej
Nie pomagają nowi prowadzący, technologiczne nowinki ani młode, ładne prezenterki. Istniejąca od 32 lat telewizja CNN gwałtownie traci widzów i zwiększa dystans dzielący ją od konkurencyjnych Fox News i MSNBC. Dlatego niektóre anglojęzyczne media zaczęły ostatnio rozwijać skrót CNN, który jeszcze na przełomie wieków symbolizował najpotężniejszą stację informacyjną świata, jako „Cable News Nightmare” (koszmar wiadomości nadawanych w kablówkach). Tak tragicznych wyników oglądalności, jak w drugim kwartale tego roku, amerykański CNN nie miał od dawna (CNN International wciąż radzi sobie dobrze). W kwietniu jego średnia oglądalność spadła do poziomu najniższego od sierpnia 2001 roku (357 tys. widzów, w tym 108 tys. w grupie komercyjnej 25–54 lat). To wówczas Jeff Bewkes, prezes zarządu Time Warner – właściciela CNN – publicznie domagał się od pracowników stacji przygotowania planu, który „przywróciłby jej rozmach” i pozwolił odzyskać widzów.
Jacek Przybylski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter