Wydanie: PRESS 07/2012
Paskiem po oczach
Nieumiejętne redagowanie treści na belce i pasku umniejsza rangę tych elementów ekranu, a czasem budzi wręcz śmiech widzów
Kiedy w dniu meczu Polska – Rosja TVN 24 poinformował na żółtej belce u dołu ekranu: „Piłkarze zjedli śniadanie”, internauci nie zostawili na stacji suchej nitki. Nawet widz nieznający zasad tworzenia tej części grafiki ekranowej ma świadomość, że poranny posiłek polskich piłkarzy, którzy wcześniej nie prowadzili strajku głodowego, newsem nie jest. W takich momentach zakrywające dół telewizyjnego ekranu belki i paski zamiast siły rażenia pokazują swoje słabości.
– Pasek to pierwszy kontakt widza z telewizją informacyjną – podkreśla Radosław Kietliński, szef informacji w Polsat News.
– Jeśli na pasku nic się nie dzieje, nie pojawiają się nowe informacje, widz wyłącza telewizor albo przełącza się na inny kanał – dodaje.
Jeśli zaś dzieje się za dużo i zbyt śmiesznie, widz bezlitośnie łaja stację za brak warsztatu.
Maciej Kozielski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter