Wydanie: PRESS 05/2012
Czas mobilnej reklamy
Firma Gartner prognozuje, że do 2015 roku światowy rynek reklamy mobilnej powiększy się ponadsześciokrotnie
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ericsson ConsumerLab, z Internetu mobilnego w smartfonie lub komórce w ub.r. korzystało już blisko 6 mln internautów (według Nokia Siemens Networks – nawet 8,8 mln). Mimo to wielu specjalistów nadal uważa, że Polacy nie bardzo wiedzą, jak z niego korzystać i dlatego reklama mobilna w Polsce dopiero raczkuje. Krzysztof Beniowski, szef sieci HandyNet specjalizującej się w reklamie mobilnej, wyjaśnia: – W pierwszej kolejności to użytkownicy muszą zdobyć medium, jakim jest Internet mobilny. Reklamodawcy na masową skalę pojawią się w nim, gdy zobaczą, że te tłumy już tu są – przewiduje Marcin Zaremba, head of business LoveMobile (Grupa O2). – Moim zdaniem marketerom wciąż ucieka podstawa i istota reklamy mobilnej: być jak najbliżej klienta i usuwać bariery między nim a produktem lub usługą. Z badań nad percepcją użytkowników komórek bowiem wynika, że reklama funkcjonalna, która na coś się przydaje albo bawi, a nie tylko pokazuje produkt, sprawdza się dużo lepiej. Gra „Serce i rozum”, przygotowana pod koniec ub.r. przez Atomclick i Looksoft dla Telekomunikacji Polskiej (Orange), to jeden z takich przykładów. Aplikację, która nie wprost reklamuje firmę i jej produkty, pobrało już ponad 300 tys. osób.
Adrian Todorczuk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter