Wydanie: PRESS 05/2012
Poprawianie wyników
Wydawcy zorientowali się, że dzięki e-wydaniom ich tytuły mogą lepiej wypadać w statystykach sprzedaży
W deklaracjach sprzedaży pism zbieranych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy rubryka o sprzedaży ogółem (głównie sprzedaż kioskowa i prenumerata) to najbardziej jasna forma przedstawienia popularności pism. Według prezentowanych w ten sposób danych wyniki „Wprost” i „Newsweek Polska” od początku br. nie przekraczały 100 tys. egz. Ale w lutym, dzięki kategorii rozpowszechnianie e-wydań (to m.in. egzemplarze sprzedane przez wydawcę innym podmiotom, a następnie np. udostępnione w ramach ceny innych towarów lub nawet rozdawane za darmo) oba tygodniki notują znacznie lepsze rezultaty – „Wprost” w kategorii rozpowszechniania płatnego razem jest drugi po „Uważam Rze” i nieznacznie wyprzedza „Politykę”, której „Newsweek” depcze po piętach.
W porównaniu ze styczniem br. rozpowszechnianie e-wydań „Newsweeka” wzrosło nagle o 30 proc., a „Wprost” – aż o 120 proc. Ten zabieg m.in. pozwala „Wprost” chwalić się rozpowszechnianiem płatnym na poziomie 123,8 tys. egz. przy sprzedaży ogółem 84,6 tys. egz. Jak tę różnicę tłumaczy właściciel tygodnika – Platforma Mediowa Point Group? – Wydawnictwo wiąże duże nadzieje z formami cyfrowymi i podejmuje szereg działań mających na celu popularyzację tej formy czytania – informuje Anna Pawłowska-Pojawa, PR manager Point Group.
Sebastian Kucharski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter