Wydanie: PRESS 12/2011
Oś czasu lubi kasę
Pojawienie się Google+ spowodowało, że Facebook po raz pierwszy poczuł oddech konkurencji na plecach. Teraz musi pogodzić dwa sprzeczne interesy – swoich użytkowników i żywicieli
Tylko na pierwszy rzut oka zmiany wprowadzone ostatnio na Facebooku są bardziej istotne z punktu widzenia zwykłego użytkownika niż marketerów. Owszem, nowo powstały Timeline to patent przydatny każdemu, kto założył konto. Tak zwana oś czasu to nowa strona Facebooka, u jej góry mamy wielkie zdjęcie, pod nim informacje kontaktowe oraz ikonki katalogów, a po prawej najważniejsze: możliwość skakania do naszej dawnej aktywności: sprzed miesiąca, dwóch czy sprzed roku. – To sprytny ruch marketingowy, bo Timeline powoduje, że spędzimy na Facebooku więcej czasu i coraz mniej będziemy chcieli z niego wychodzić, jeśli na miejscu mamy aplikacje gazet, stacji radiowych czy telewizyjnych, w dodatku z rekomendacjami naszych znajomych – mówi Kamil Niemira, dyrektor zarządzający Agencji Social Media.
Facebook dotąd był jak nieuporządkowany blog. Starsze informacje były na dole, nowsze na górze. Przeglądanie ich było kłopotliwe. Timeline sprawia, że FB staje się przejrzystszy.
Agata Małkowska-Szozda
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter